Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Anna Storåkers stopper i Nordea

Pressemeddelelse | 29-05-2018 11:40

Efter ni år i ledende stillinger i Nordea har Anna Storåkers, leder af Personal Banking Sverige og landechef for Sverige, besluttet at stoppe i Nordea.

”Efter mange fantastiske år i Nordea og midt i min karriere har jeg besluttet, at tiden er inde til at tænke over næste fase i min karriere. Det er en personlig beslutning. Jeg bliver i Nordea de kommende måneder for at sikre en smidig overgang”, siger Anna Storåkers.

Anna Storåkers har deltaget i Nordeas transformation de seneste ti år i en række forskellige stillinger, bl.a. som leder af Banking Sverige og leder af Group Strategy and Corporate Development.

”Jeg er meget stolt over vores kulturelle og digitale transformation i Nordea og over, hvor meget vi sammen har opnået i forhold til at bringe banken ind i fremtiden. Bl.a. holder Nordea i Sverige i dag 40 pct. af sine rådgivningsmøder online, og sidste efterår lancerede vi Apple Pay. Med vores store investeringer i teknologi og compliance står Nordea i en god position. Så jeg forlader en bank, der er godt rustet til fremtiden. Jeg er hver dag imponeret over medarbejderne i Nordea og de mange resultater, de leverer”, siger Anna Storåkers.

Anna Storåkers fastholder en tæt kontakt med Nordea og fortsætter på en eller flere af de bestyrelsesposter, hun har i dag i Nordea, fx i Nordea Life Holding.

Anna Storåkers’ leder, Topi Manner, leder af Personal Banking og medlem af Nordeas koncernledelse, er ked af, at Anna har valgt at stoppe i Nordea.

”Jeg er rigtig ked af, at Anna forlader banken. Jeg vil gerne takke Anna for hendes store indsats, lederskab og mange resultater. Hun er en god kollega, der vil blive savnet. Anna har opbygget et stærkt og meget kompetent ledelsesteam, og jeg har tillid til, at de vil levere på vores planer for Sverige, indtil vi har en ny leder på plads”, siger Topi Manner.

Processen med at finde Annas efterfølger begynder med det samme. Anna Storåkers bliver i Nordea i sin nuværende rolle indtil 1. september.

Yderligere information:
Afroditi Kellberg, pressechef, Sverige, +46 733 50 55 99