Beklager...

Denne siden findes ikke på norsk

Bli værende på denne siden | Fortsett til en lignende side på norsk

Det svenske finanstilsyn godkender fusion af Nordea Bank AB (publ) og Nordea Bank Abp

Pressemeddelelse | 23-08-2018 10:35

Det svenske finanstilsyn har givet Nordea tilladelse til at gennemføre fusionsplanen vedrørende fusionen af Nordea Bank AB (publ) ind i Nordea Bank Abp. Dette er en del af forberedelserne til at gennemføre fusionen og flytningen af hovedsædet til Finland, der er medlem af bankunionen.

Nordea hilser beslutningen velkommen. Det svenske finanstilsyns tilladelse til at gennemføre fusionsplanen er et væsentligt skridt hen imod Nordeas flytning til bankunionen i forlængelse af banklicensen, som Den Europæiske Centralbank tildelte banken 26. juni 2018.

Flytningen af hovedsædet forventes at træde i kraft 1. oktober 2018, forudsat at de nødvendige myndighedsgodkendelser foreligger.

Hensigten med at flytte hovedsædet til et land, der er tilsluttet bankunionen, er at opnå fair, stabile og forudsigelige reguleringsvilkår på linje med konkurrenternes.

Med flytningen ønsker Nordea at varetage kundernes, aktionærernes og medarbejdernes interesser. Det er fortsat Nordeas mål at være en betroet partner og tilbyde kunderne den bedste service i markedet når som helst og hvor som helst, og i relation til kunderne forventes der ingen ændringer i den daglige drift.

Yderligere information:
Stine Green Paulsen, pressechef, Danmark, 70 80 11 62