Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Nordea har besluttet at gennemføre fusionsplanen

Pressemeddelelse | 26-09-2018 13:50

Nordea Bank AB (publ) og Nordea Bank Abp har besluttet at gennemføre flytningen af moderselskabets hovedsæde til Finland, der er medlem af den europæiske bankunion. Flytningen sker med virkning fra 1. oktober 2018.

Nordea Bank AB (publ) og Nordea Bank Abp har i dag besluttet at gennemføre fusionsplanen og dermed flytningen af Nordea koncernens hovedsæde til Finland med virkning fra 1. oktober 2018. Beslutningen er truffet, da Nordea koncernen nu har indhentet alle relevante væsentlige godkendelser, der er nødvendige for at kunne gennemføre fusionen

Hensigten med at flytte hovedsædet til et land, der er tilsluttet bankunionen, er at opnå fair, stabile og forudsigelige reguleringsvilkår på linje med konkurrenternes.

Med flytningen ønsker Nordea at varetage kundernes, aktionærernes og medarbejdernes interesser. Det er fortsat Nordeas mål at være en betroet partner og tilbyde kunderne den bedste service i markedet når som helst og hvor som helst, og i relation til kunderne forventes der ingen ændringer i den daglige drift.

Alle bankaktiviteter udøves af Nordea Bank AB (publ) til og med 30. september 2018. Fra 1. oktober 2018 udøves de af Nordea Bank Abp.

Yderligere information:

Stine Green Paulsen, pressechef, Danmark, 70 80 11 62