Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Prosperas undersøgelse af storkunder: Nordea nr. 1 i Norden

Pressemeddelelse | 28-11-2018 07:30

Nordea Corporate & Investment Banking (C&IB) er den bedste bank til at betjene store erhvervskunder i Norden og scorer rekordhøjt på kundetilfredshed. Det viser Prosperas 2018-undersøgelse. I både Danmark og Finland ligger Nordea også på en førsteplads med en højere kundetilfredshed end nogensinde.

- Jeg er meget stolt over vores førsteplads, især fordi det er kundernes bedømmelse. Det viser både, at vores strategi virker, og hvor stor værdi vi tilfører, når vi arbejder sammen på tværs af funktioner og engagerer os som et team. Hele vores værdikæde og samarbejdet mellem alle dele af banken har været afgørende for, at vi har opnået denne position. Vi brænder for at rådgive kunderne, og jeg ser frem til at være med til at udvikle vores forretning i 2019 og fremover, siger Martin A Persson, leder af Wholesale Banking.

I Danmark og Finland indtog Nordea C&IB en klar førsteplads med rekordhøj kundetilfredshed i Prosperas årlige undersøgelse af storkunder. Nordea C&IB i Sverige leverer det bedste resultat nogensinde på kundetilfredshed og mindsker afstanden til den førsteplads, der er målet, mens Nordea i Norge fik en tredjeplads.

- Vi er stolte over, at vores vigtige, store erhvervskunder kvitterer for den indsats, vi begyndte i 2016 med ny retning og højere ambitionsniveau. Vi har arbejdet hårdt på at blive meget mere agile og nemmere at have med at gøre, øget intensiteten og forbedret koordineringen. Alt sammen for at styrke vores relevans hos kunderne, siger Mathias Leijon, global co-head i C&IB.

- Vi bliver ved med at hæve overliggeren: Det handler om, hvad vi ønsker at opnå sammen med kunderne, og om at leve op til vores erklærede formål. 2019 bliver et spændende år, og vi ser frem til at arbejde tæt sammen med hele vores værdikæde og fortsat være den bedste aktør i Norden, siger Michael Zeier, global co-head i C&IB.

Yderligere information:
Mathias Leijon, Global Co-Head of Corporate & Investment Banking, +46 10-1565639
Stine Green Paulsen, pressechef, Danmark, 70 80 11 62