Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Cevian Capital investerer i Nordea

Selskabsmeddelelse | 21-12-2018 08:10

Nordea Bank Abp – Børsmeddelelse – Intern viden

Cevian Capital har i dag oplyst at have en ejerandel i Nordea Bank Abp svarende til ca. 2,3 pct. af det samlede antal aktier og stemmerettigheder. Cevian Capital oplyste også sin intention om at indtræde i Nordea Bank Abp’s nomineringsudvalg.

- I Nordeas nomineringsudvalg er vi glade for, at Cevian ser værdipotentiale i Nordea, og vi ser frem til, at Cevian Capital indtræder i nomineringsudvalget og dets arbejde, som skrider godt frem. Nomineringsudvalget forventer at afslutte sit arbejde i februar 2019 for i tide at kunne indlevere sine forslag til bestyrelsen, som udsender indkaldelsen til den ordinære generalforsamling, siger Kari Stadigh, formand for nomineringsudvalget og koncernchef for Sampo Group Oyj.

Yderligere information i forbindelse med Nordeas nomineringsudvalg:
Kari Stadigh, +358 10 516 0004

Yderligere information i forbindelse med Nordea:
Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, +46 722 350 515

Informationen indeholdt i denne børsmeddelelse er information, som Nordea Bank Abp har pligt til at offentliggøre i henhold til EU’s forordning om markedsmisbrug. Informationen blev offentliggjort af ovenstående kontaktpersoner 21. december kl. 08.10 dansk tid.

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.