Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Nordea indgår samarbejde med pioner inden for private equity

Pressemeddelelse | 08-03-2019 15:00

Nordea Asset Management indgår et samarbejde med Jan Ståhlberg, der er pioner inden for private equity-branchen internationalt. Samarbejdet er et joint venture, hvis formål er at investere i unoterede virksomheder med stærke bæredygtighedsmål.

Målet er at skabe et stærkt partnerskab, der bidrager til FN’s bæredygtige udviklingsmål. Jan Ståhlbergs store viden inden for private equity-branchen kombineres med Nordea Asset Managements førende position inden for analyse af miljømæssige, sociale og ledelsesmæssige forhold (Environment, Social and Governance, ESG).

- Vi får en unik mulighed for at indarbejde ESG-forhold i private equity-investeringer. Det vil have en bæredygtig virkning, siger Nils Bolmstrand, leder af Nordea Asset Management.

Ifølge Nils Bolmstrand har Nordea Asset Managements nuværende kunder vist stor interesse for at fokusere investeringer på bæredygtige private equity-projekter.

- Bæredygtighed og ESG-forhold er megatrends, der er kommet for at blive. Vi ser det som en pligt og en mulighed at være en del af denne udvikling. Vi ser frem til at hjælpe kunderne med at udnytte disse muligheder, siger Nils Bolmstrand.

- Med etableringen af Trill Impact vil jeg fokusere investeringer på ideer, der gør verden til et bedre sted at være. Jeg er overbevist om, at disse investeringer er mulige. Det er et privilegium at have Nordea som en værdsat partner på denne rejse, hvor Nordea bidrager med sine førende analyser inden for bæredygtighed, siger Jan Ståhlberg.

Investeringsfilosofien bag det nye joint venture er at investere i virksomheder med forretningsmodeller, der bidrager til at nå FN’s bæredygtige udviklingsmål, og måle den positive ESG-effekt både af specifikke investeringer og på tværs af porteføljen af investeringer.

Yderligere information:
Nils Bolmstrand, leder af Nordea Asset Management +46 10-1565662
Stine Green Paulsen, ekstern kommunikationsansvarlig, Danmark, +45 70 80 11 62

1. Pressemeddelelse af 8. marts 2019 opdateret 28. marts 2019

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.