Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Helene Jepson udnævnt til Chief Compliance Officer i Nordea

Pressemeddelelse | 24-06-2019 12:00

Helene Jepson er udnævnt til Chief Compliance Officer og leder af Group Compliance i Nordea. Hun får reference til Matthew Elderfield, Chief Risk Officer og leder af Risk & Compliance. Hun tiltræder stillingen 1. september 2019.

- Jeg er meget glad for at kunne byde Helene velkommen som Chief Compliance Officer i Nordea. Vi har opbygget en stærk compliance-funktion som en strategisk prioritet i banken, og Helene har den rette baggrund og de rigtige kompetencer til at videreudvikle området. Hun har skabt stærke resultater inden for compliance i en række internationale banker og har samtidig en solid nordisk og juridisk baggrund, siger Matthew Elderfield, Nordeas Chief Risk Officer og leder af Risk & Compliance.

Helene Jepson har mange års international erfaring, primært fra USA og Storbritannien. Hun har en Master i Business Administration fra Cornell University (USA) og en kandidatgrad i jura fra Oslo Universitet i hjemlandet Norge. I øjeblikket er hun Enterprise Chief Compliance Officer i First Republic Bank, San Francisco, med ansvar for compliance-programmer i hele banken.

Hun har tidligere haft flere ledende internationale roller inden for compliance og risikostyring samt på det juridiske område, bl.a. som Chief Compliance Officer i White Oak Global Advisors, et investeringsrådgivningsfirma i San Francisco med fokus på direkte långivning og særlig finansiering. Desuden har hun haft en række ledende stillinger i Morgan Stanley, herunder leder af Compliance for Private Wealth Management i EMEA og leder af Risk for Private and International Wealth Management med base i New York. Helene startede i Morgan Stanley som procesadvokat. Hun har også arbejdet som investeringsekspert i Goldman Sachs og som advokat i Norge.

Yderligere information:
Stine Green Paulsen, ekstern kommunikationsansvarlig, Danmark, +45 70 80 11 62

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Vi er der med relevante finansielle løsninger, når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål. Vi er den største bank i Norden og blandt de ti største finansielle koncerner i Europa målt på markedsværdi med ca. 11 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.