Ursäkta...

Den här sidan finns tyvärr inte på svenska.

Stanna kvar på sidan | Gå till en relaterad sida på svenska

Nordea Bank Abp’s bestyrelse har udnævnt Frank Vang-Jensen til ny koncernchef fra i dag

Selskabsmeddelelse | 05-09-2019 07:00

Nordea Bank Abp – Intern viden – Ændring ledelse/revision

Frank Vang-Jensen er i dag leder af Personal Banking for hele koncernen og medlem af koncernledelsen.

- Frank Vang-Jensen brænder for at drive bank og forstår bankernes vigtige rolle i samfundet. Vi er rigtig glade for at have afsluttet den interne og eksterne søgeproces med et optimalt resultat – Frank Vang-Jensen er en erfaren bankmand, der kan tage over som koncernchef for Nordea med det samme. Vi ser frem til at begynde at arbejde sammen med Frank Vang-Jensen og fortsætte med at skabe vækst og forbedre kundeoplevelsen, siger Torbjörn Magnusson, formand for bestyrelsen.

Frank Vang-Jensen (51) kom til Nordea i 2017 som leder af Personal Banking og landechef i Danmark. I 2018 blev han forfremmet til leder af Personal Banking for hele koncernen og medlem af koncernledelsen. Frank Vang-Jensen fortsætter som leder af Personal Banking, indtil der er udnævnt en efterfølger. Før Nordea arbejdede Frank Vang-Jensen i Handelsbanken i mange år senest som koncernchef. Han er uddannet fra Copenhagen Business School. Udnævnelsen er betinget af myndighedernes godkendelse.

- Nordea har et potentiale, der ikke udnyttes fuldt ud i dag. Vi skal hurtigt og kontinuerligt skabe nye indtægter og øge omkostningseffektiviteten. Og vi skal hele tiden forbedre kundeoplevelsen. Sammen med koncernledelsen og vores engagerede medarbejdere er jeg overbevist om, at vi kan realisere Nordeas fulde potentiale, siger Frank Vang-Jensen.

Casper von Koskull bliver i banken til 2020 for at sikre en god overgang.

- Jeg har kendt Frank Vang-Jensen siden 2017 og arbejdet tæt sammen med ham. Jeg er overbevist om, at bestyrelsen har foretaget det rette valg, og at Frank Vang-Jensen har de personlige og faglige kvaliteter til at føre Nordea videre til næste niveau, siger Casper von Koskull.

- Casper von Koskull har bidraget betydeligt til Nordea i en udfordrende tid. Under hans lederskab har Nordea foretaget vigtige investeringer i risiko- og compliance-området samt i bankens digitale platform og udvikling. Banken har i dag en bedre og mere enkel struktur til at møde fremtidens udfordringer, end da Casper blev udnævnt i 2015. Hans store og engagerede arbejde med kunder har inspireret og ændret Nordea. Hele bestyrelsen vil gerne takke Casper von Koskull for hans mangeårige dedikerede indsats, siger Torbjörn Magnusson.

Invitation til pressekonference i Helsinki og Stockholm

Pressekonference i Nordea, kl. 8.00 (dansk tid), torsdag 5. september 2019, Helsinki, Finland

Torsdag 5. september 2019 kl. 8.00 (dansk tid) holder Nordea pressekonference i Helsinki, Finland. Torbjörn Magnusson, formand for Nordeas bestyrelse, og Frank Vang-Jensen, ny koncernchef, deltager.

Sted: Nordeas hovedkontor, Aleksis Kiven katu 7, Helsinki, Finland.

Pressekonferencen kan følges live på følgende link:

Ring til et af følgende numre for at deltage pr. telefon:
Danmark: +45 35445577 kode: 84420150#
Finland: +358 981710310 kode: 84420150#
Sverige: +46 856642651 kode: 84420150#
Storbritannien: +44 3333000804 kode: 84420150#
USA: +1 855 8570686 kode: 84420150#

Det vil være muligt at stille spørgsmål via telefonen.

Pressekonferencen foregår på engelsk; registrering for at deltage sker via e-mail til kati.tommiska [at] nordea.com (kati[dot]tommiska[at]nordea[dot]com) eller på +358 50 3821391. Et gyldigt ID-kort skal af sikkerhedsmæssige årsager forevises.

Pressekonference i Nordea, torsdag 5. september 2019 kl. 13.00 (dansk tid), Stockholm, Sverige

Torsdag 5. september 2019 kl. 13.00 (dansk tid) holder Nordea pressekonference i Stockholm, Sverige. Torbjörn Magnusson, formand for Nordeas bestyrelse, og Frank Vang-Jensen, ny koncernchef, deltager.

Sted: Nordeas svenske hovedkontor, Smålandsgatan 17, hovedindgangen, Stockholm, Sverige.

Pressekonferencen kan følges live på følgende link:

Ring til et af følgende numre for at deltage pr. telefon:
Danmark: +45 35445577 kode: 52976021#
Finland: +358 981710310 kode: 52976021#
Sverige: +46 856642651 kode: 52976021#
Storbritannien: +44 3333000804 kode: 52976021#
USA: +1 855 8570686 kode: 52976021#.

Det vil være muligt at stille spørgsmål via telefonen.

Pressekonferencen foregår på svensk; registrering for at deltage sker via e-mail til afroditi.kellberg [at] nordea.com (afroditi[dot]kellberg[at]nordea[dot]com) eller på +46 73350 5599. Et gyldigt ID-kort skal af sikkerhedsmæssige årsager forevises.

Yderligere information:
Sara Helweg-Larsen, leder af Group Communication and Branding
sara.helweg-larsen [at] nordea.com

Informationen indeholdt i denne børsmeddelelse er information, som Nordea Bank Abp har pligt til at offentliggøre i henhold til EU’s forordning om markedsmisbrug. Informationen blev offentliggjort af ovenstående kontaktperson 5. september 2019 kl. 7.00 dansk tid.

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Når mennesker vil virkeliggøre deres drømme og nå deres mål, er vi der med relevante finansielle løsninger. Vi er en af de største banker i Norden målt på markedsværdi med ca. 10 mio. kunder. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.