Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordea sænker renten til -0,75% for privatkunder med indlån over 750.000 kr.

Pressemeddelelse | 21-11-2019 12:00

- Vi har i lang tid oplevet ikke bare et usædvanligt lavt, men også negativt renteniveau - og vi må indstille os på, at det vil fortsætte flere år endnu. Derfor indfører vi negative renter for de af vores privatkunder, der har mere end 750.000 kroner stående på deres bankkonto, siger Mads Skovlund, bankdirektør med ansvar for Personal Banking i Nordea Danmark.

Den nye rentesats indføres for de danske privatkunder fra 1. februar 2020.

- Vi rækker ud til de kunder, der vil blive påvirket af renteændringen, så de har god mulighed for både at få rådgivning og tage beslutning om de alternativer, der kan være relevante i forhold til deres individuelle situation og behov, siger Mads Skovlund.

Den nye rentesats gælder for alle typer indlånskonti, dog med undtagelse af eksempelvis konti, der oprettes midlertidigt i forbindelse med boligkøb, samt børneopsparing, børnebørnskonti og pensionskonti.

Yderligere information:
Stine Green Paulsen, ekstern kommunikationsansvarlig, Danmark, +45 70 80 11 62

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Når mennesker vil realisere deres drømme og nå deres mål, er vi der med relevante finansielle løsninger. Vi er den førende bank i Norden. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.