Beklager...

Denne siden findes ikke på norsk

Bli værende på denne siden | Fortsett til en lignende side på norsk

Nordea udnævner Ian Smith til Group CFO

Selskabsmeddelelse | 30-01-2020 12:50

Nordea Bank Abp – Børsmeddelelse – Ændring ledelse/revision

Ian Smith, Group Chief Financial Officer (CFO) i Virgin Money UK PLC, tiltræder stillingen som Group CFO og leder af Group Finance i Nordea. Han bliver også medlem af Group Leadership Team.

Ian Smith, 53, kommer fra en stilling som Group CFO i Virgin Money UK PLC. Han har stor erfaring fra den finansielle sektor i Storbritannien og har haft ledende stillinger som Banking Audit Partner og senere som Financial Services M&A Leader i Deloitte. Ian har også været Director i Group Finance i Lloyds Banking Group plc og i Halifax Bank of Scotland plc. Han er uddannet økonom fra University of Aberdeen.

- Jeg er glad for at kunne byde Ian velkommen i Nordea. Han kommer med stor ledelseserfaring og ekspertise og har leveret stærke resultater. Med sin baggrund og erfaring fra den finansielle sektor med fokus på finans, treasury, forretningsplanlægning, omkostningsstyring og M&A er han den ideelle CFO for Nordea. Udnævnelsen understøtter Nordeas nye fase og vores nøgleprioriteter – at optimere driftseffektiviteten, gennemføre initiativer, der øger indtægterne, og skabe positive kundeoplevelser – og jeg ser frem til at arbejde sammen med ham på tværs af forretningen og i Group Leadership Team, siger koncernchef Frank Vang-Jensen.

- Nordea er den førende bank i Norden, og jeg glæder mig meget til at blive en del af Nordeas nye fase og arbejde sammen med Group Leadership Team om at styrke de finansielle resultater og realisere bankens fulde potentiale, siger Ian Smith.

Udnævnelsen er betinget af myndighedernes godkendelse.

Ian forbliver i sin rolle i Virgin Money UK PLC for at sikre en smidig overlevering indtil efter offentliggørelsen af Virgin Moneys delårsregnskab (forventet 6. maj 2020). Den endelige dato fastsættes efter nærmere aftale.

Som tidligere meddelt har Nordeas nuværende CFO, Christopher Rees, besluttet at flytte tilbage til Storbritannien. Han stopper i Nordea og træder ud af Group Leadership Team, senest når Ian tiltræder. Den præcise dato vil blive meddelt på et senere tidspunkt.

Yderligere information:
Sara Helweg-Larsen, leder af Group Communication and Branding, +45 22 14 00 00
sara.helweg-larsen [at] nordea.com

Informationen indeholdt i denne børsmeddelelse blev offentliggjort af ovenstående kontaktperson 30. januar 2020 kl. 12.50 dansk tid.