Ursäkta...

Den här sidan finns tyvärr inte på svenska.

Stanna kvar på sidan | Gå till en relaterad sida på svenska

Nordea har offentliggjort sin årsrapport, bæredygtighedsrapport og aflønningspolitik for styrende organer

Selskabsmeddelelse | 27-02-2020 09:00

Nordea Bank Abp – Børsmeddelelse – Årsrapport

Nordea har i dag offentliggjort sin årsrapport for regnskabsåret 2019 (Annual Report 2019), som indeholder det reviderede regnskab, ledelsesberetningen og
Nordeas redegørelse for virksomhedsledelse. Nordea har også offentliggjort sin aflønningspolitik for styrende organer (Remuneration Policy for Governing
Bodies) og sin bæredygtighedsrapport for 2019 (Sustainability Report 2019) i dag.

Årsrapporten kan downloades fra nordea.com. Redegørelsen for virksomhedsledelse, lønerklæringen (Remuneration Statement), herunder aflønningsrapporten for 2019 (Remuneration Report 2019), aflønningspolitikken for styrende organer samt bæredygtighedsrapporten er også tilgængelige på nordea.com.

Aflønningspolitikken for styrende organer fastsætter rammerne for aflønning af medlemmer af bestyrelsen, koncernchefen og Deputy Managing Director. Bestyrelsen har foreslået, at den ordinære generalforsamling i 2020 på baggrund af en vejledende beslutning vedtager aflønningspolitikken for styrende organer gældende frem til den ordinære generalforsamling i 2024.

Dokumenter:

Yderligere information:
Rodney Alfvén, leder af Investor Relations, +46 72 235 05 15
Stine Green Paulsen, ekstern kommunikationsansvarlig, +45 70 80 11 62

Informationen indeholdt i denne børsmeddelelse blev offentliggjort af ovenstående kontaktpersoner 27. februar 2020 kl. 9.00 dansk tid.

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Når mennesker vil realisere deres drømme og nå deres mål, er vi der med relevante finansielle løsninger. Vi er den førende bank i Norden. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.