Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Nordea tilbyder afdragsfrie perioder til realkreditkunder samt små og mellemstore erhvervskunder som følge af coronaudbruddet

Pressemeddelelse | 13-03-2020 14:45

Som den største bank i Norden har Nordea et særligt ansvar overfor kunder og samfund i svære tider. Nordea har derfor besluttet at tilbyde afdragsfrie perioder til privat- og erhvervskunder i de nordiske lande, der har brug for hjælp som følge af coronaudbruddet.

Nordea tilbyder privat- og erhvervskunder en afdragsfri periode på op til seks måneder på deres realkreditlån. For små og mellemstore virksomheder tilbyder Nordea en afdragsfri periode på tre måneder, hvis der er behov for det, og Nordea er parat til at hjælpe kunderne med andre former for lempelser.

”Vi er her for at støtte vores kunder i gode såvel som svære tider som en stærk og personlig finansiel partner. Coronavirussen har spredt sig hurtigt, og det påvirker de nordiske samfund og vores kunder. Derfor har vi besluttet at iværksætte en række hurtige tiltag for at støtte privatkunder samt små og mellemstore virksomheder i de nordiske lande. Det er særligt vigtigt at holde de nordiske økonomier kørende i denne ekstraordinære situation,” siger Nordeas koncernchef Frank Vang-Jensen.

Privatkunder, der har brug for en afdragsfri periode, kan snart gå ind på vores hjemmeside og finde information om, hvordan man ansøger. Små og mellemstore erhvervskunder kan få mere information gennem deres sædvanlige kanaler i banken.

Nordea opfordrer erhvervskunder til at kontakte banken med det samme, hvis de forventer ændringer i deres almindelige drift. Nordea anbefaler virksomheder at udarbejde realistiske likviditetsprognoser og detaljerede likviditetsbudgetter. Hvis der er behov for det, har Nordea en række muligheder og instrumenter, der kan bidrage til at styrke virksomhedernes arbejdskapital og likviditet.

”Nordea er en meget velkapitaliseret bank med en stærk balance, og det giver os en solid platform for at hjælpe kunderne. Vi gør alt, hvad vi kan, for at hjælpe og rådgive vores kunder,” siger Frank Vang-Jensen.

Tiltagene tilpasses kundernes behov i det enkelte land, og der tages bl.a. hensyn til den danske realkreditstruktur.

Yderligere information:

Javier Lopez Garrido, Senior Communicator, +45 70 80 11 62

Vi skaber stærke og tætte relationer gennem vores engagement i vores kunder og samfundet. Når mennesker vil realisere deres drømme og nå deres mål, er vi der med relevante finansielle løsninger. Vi er den førende bank i Norden. Nordea-aktien er noteret på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Læs mere om os på nordea.com.