Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordea vil kickstarte husejernes grønne omstilling

Pressemeddelelse | 16-10-2020 00:00

Et nyt samarbejde mellem Nordea og den nystartede virksomhed Bodil Energi skal hjælpe danske husejere med at skifte til en energivenlig varmepumpe og dermed få taget hul på energirenoveringen i de danske hjem.

Nu kan husejerne i Nordea få hjælp til at kickstarte den grønne omstilling og, med hjælp fra erfarne energirådgivere, skifte til en mere energivenlig varmekilde, der både sparer penge på varmeregningen og er med til at bevare boligens værdi.

”For mange danskere er boligen deres største investering. Vi vil gerne hjælpe vores kunder med at pleje denne investering, så deres bolig bevarer sin værdi ved at leve op til nutidens krav til bæredygtighed. Derfor er vi rigtig glade for vores nye samarbejde med Bodil Energi, som gør det let for de danske boligejere at skifte deres forurenende varmekilde, eksempelvis et oliefyr, ud med en energivenlig varmepumpe,” siger Mads Skovlund, ansvarlig for danske privatkunder i Nordea.

I Bodil Energi ser man også frem til det nye samarbejde.

”Vi skal ud over stepperne i den grønne omstilling og skalere de løsninger, som vi ved virker. Varmepumper er en af de teknologier, vi har til rådighed allerede har i dag, og som har det største klimapotentiale i kampen for mere bæredygtige hjem. De færreste ved, at deres varmekilder årligt udleder op til tre gange så meget C02 som den bil, de har stående i garagen. Vi glæder os til at hjælpe Nordeas kunder med at få realiseret det store potentiale,” siger Niklas Frijs-Madsen, direktør i Bodil Energi.

Hjælper kunderne fra A-Z

Bodil Energi tilbyder kunderne rådgivning om, hvilken varmekilde, der passer bedst til deres forbrug og hus. Når  kunden har besluttet sig for at skifte til en varmepumpe, står erfarne installatører klar til at hjælpe kunderne gennem hele processen, indtil den færdige varmepumpe er installeret.

”Vi vil gerne gøre det nemt og overskueligt at vælge den rigtige varmepumpe til boligen. Derfor hjælper vi med alle trinnene fra tanke til færdig installation og tilbyder personlig rådgivning uden beregning. På den måde håber vi på, at vi kan være med til at kickstarte den grønne omstilling i samfundet,” siger Niklas Frijs-Madsen.

Den helhedsorienterede tilgang har da også været udslagsgivende for Nordea.

”Vi ved fra samtaler med vores kunder, at mange ikke får taget hul på energirenoveringen, fordi det er for uoverskueligt og tidskrævende. Og det til trods for, at der i dag er meget hjælp af hente i selvbetjeningsløsninger. Bodil Energi hjælper ikke kun vores kunder med at komme i gang, men også med at komme i mål, og det kan vi se, at der er et behov for,” siger Mads Skovlund, der også fremhæver regeringens nye tilskudsordninger som et ekstra incitament for kunderne.

Samarbejdet med Bodil er et tilbud til alle danske boligejere – uanset om de er kunde i Nordea eller ej. Indtil videre dækker samarbejdet kun udskiftning af gamle energikilder til varmepumper, men på sigt er planen at udvide med tilbud inden for andre områder af energirenovering.

Udover det nye Bodil-samarbejde tilbyder Nordea også et Energisparelån til energirenoveringer og et Grønt Nordea Billån til 100% eldrevne biler. Kunder har ligeledes mulighed for at få gratis hjælp og rådgivning gennem BetterHome i forhold til hvilke boligforbedringer, der kan gøre boligen mere sund og grøn.

Læs mere om det nye samarbejde med Bodil.

Yderligere information:

Tommy Krog, pressekonsulent i Nordea: 70 80 11 62
Niklas Frijs-Madsen, direktør i Bodil Energi: 31 10 69 72

Bæredygtighed

Det hjælper Bodil Energi med

- Gratis rådgivning om, hvilken varmekilde der passer bedst til forbrug og hus

- Hjælp til at vælge den rette løsning og placering i boligen

- Installation af varmepumpen

- Afmontering og bortskaffelse af gammel energikilde

- Hjælp til papirarbejde i forhold til opdatering af BBR og ansøgning om energitilskud

Husejeren betaler én samlet pris, der dækker: varmepumpe, installation, bortskaffelse af nuværende energikilde samt opdatering af BBR-information. Rådgivning om, hvilken varmekilde, der passer bedst til forbrug og hus fås uden beregning.