Ursäkta...

Den här sidan finns tyvärr inte på svenska.

Stanna kvar på sidan | Gå till en relaterad sida på svenska

Nordea lanserer Norges raskeste mobilbank-innlogging

| 07-02-2012 10:23

Med Nordeas enkle innlogging lagrer kundene fødselsnummeret i appen og taster kun selvvalgt pin-kode for å logge inn. Forenklet innlogging gir kundene full oversikt over tjenester som saldo, transaksjonshistorikk, forfallsregister og e-fakturaer. Betaling av regninger må fortsatt bekreftes med engangskode fra sikkerhetskortet. Oppdatert Andoid-app med forenklet innlogging kommer om få dager.

- Siden midten av november har antall innlogginger i mobilbanken mer enn fordoblet seg. Med forenklet innlogging venter vi at enda flere tar i bruk Nordeas mobilbank. Vi arbeider løpende med nylanseringer og oppdateringer på mobile plattformer. Siden vi lanserte IPhone-appen som en av de første bankene i Norge, har vi kommet med apper på de viktigste plattformene og ikke minst fortløpende oppdateringer, sier John Sætre, Leder for bankvirksomheten i Nordea Norge.

Banken i lomma
Nordeas mobile univers består av mobilbanken, SMS-banken, SMS-varsling og apper til iPhone, iPad, Android og nå Windows Phone 7. Med disse løsningene har kundene hele banken i lomma og kan utføre de fleste banktjenester på farten.

– Over 100.000 har til nå lastet ned Nordeas apper. Med så gode tilbakemeldinger er det åpenbart at norske bankkunder har ventet på gode mobile løsninger. Vi kommer til å fortsette å utvikle løsningene våre fremover for hele tiden å ligge i tet på mobile plattformer, forteller John Sætre.

I tillegg til Norges raskeste mobilbank-innlogging kan man, litt avhengig av plattform, i appene finne aksjekurser, valutakalkulator, lånekalkulator, sparekalkulator, låneregnskap, SMS-bank og en hurtigløsning for å ringe telefonbanken. Med den nye Windows phone 7-appen kan man også lese nyheter fra Nordea og følge Nordea på sosiale medier.

For mer informasjon:

Thomas Sevang, informasjonssjef i Nordea Bank Norge, 92601756