Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordea sikrer seg 100 % av PRIVATmegleren AS

Pressemelding | 26-03-2012 10:00

Nordea Bank Norge ASA har inngått avtale om å kjøpe ut minoritetsaksjonærene, gründerne Robert Fauske og Christian Berg samt eiendomsmegler Miguel Sørholt, av PRIVATmegleren AS. Fauske og Berg vil i henhold til avtalen være tilknyttet selskapet omkring et år til.

Overtakelsen av aksjene fra minoritetsaksjonærene innebærer ingen endring i PRIVATmeglerens konsept og drift som har vist seg meget vellykket. Kjeden vil fortsette under samme merkenavn som i dag.

- Muligheten til å kjøpe resten av selskapet ble avtalt da vi gikk inn som majoritetseier i 2007. PRIVATmegleren har vært gjennom en periode med sterk vekst og er i dag blant de største meglerkjedene i Norge. Hovedfokus fremover blir i større grad å videreføre og sikre den gode driften. Ettersom gründerne nå selger seg ut av selskapet, er det også naturlig at det kommer på plass en ny ledelse. Vi er veldig fornøyde med at Robert og Christian likevel blir med videre et års tid for å sikre en god overgang, sier styreleder i PRIVATmegleren AS og konserndirektør i Nordea Jon Brenden.

Partene er enige om å holde kjøpesummen konfidensiell.

- Det har vært gode år for PRIVATmegleren sammen med Nordea. Det føles naturlig på dette tidspunktet å overlate selskapet helt til Nordea. Vi er veldig tilfredse med salget og løsningen med at Christian og jeg bidrar en stund til for å sikre en god overgang og rekruttere ny ledelse, sier kjedesjef i PRIVATmegleren AS Robert Fauske.

For mer informasjon:
Thomas Sevang, informasjonssjef i Nordea Bank Norge, 92601756