Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Nordea Årets bank i Vest-Europa

| 29-11-2012 08:00

Nordea er den første nordiske banken som har vunnet denne prisen, i konkurranse med noen av de største internasjonale bankene.

- I tider med tøffe økonomiske forhold og et skjerpet regelverk er Nordea et naturlig valg for utmerkelsen Årets bank i Vest-Europa. Bankens relasjonsstrategi har vist seg å være svært vellykket, og banken har utmerket seg med sin stabile og fornuftige bankvirksomhet, sier redaktør Brian Caplen i The Banker.

- Vi er stolte over å motta denne anerkjennelsen, som er et resultat av samarbeid og god innsats fra hver eneste medarbeider i Nordea, samt tilliten kundene viser oss. Dette er veldig motiverende for det videre arbeidet med å skape fremtidens bank og trygge vår evne til å skape positive kundeopplevelser, sier konsernsjefen i Nordea, Christian Clausen.

Nordea var tidlig ute med å tilpasse seg en vanskelig makroøkonomisk situasjon og et nytt regelverk for banker. Ikke bare har banken klart å betjene eksisterende personkunder, små og mellomstore bedrifter og store multinasjonale selskaper, den har også klart å tiltrekke seg nye kunder. Alle deler av banken jobber kontinuerlig med å utvikle tjenestene og rådgivningen til kundene og sikre at den oppfyller det nye regelverket for finansmarkedet.

- Vi har et godt utgangspunkt, men vi ønsker å bli enda bedre på å oppfylle kundenes forventninger og oppnå solide økonomiske resultater. Gjennom å utvikle vår forretningsmodell og alltid sette kunden i sentrum for alt vi gjør, skal vi gjøre vårt ytterste for å opprettholde vår sterke posisjon, også i et endret banklandskap, sier Christian Clausen.

De tre siste årene har prisen Årets bank i Vest-Europa gått til henholdsvis Santander (2011), BNP Paribas (2010) og HSBC (2009).

Nordea ble også kåret til Årets bank i Finland i 2012, og i Danmark fikk Nordea den nasjonale prisen for fjerde år på rad.

For mer informasjon:

Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, tlf. 40200210