Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Ny leder av Retail Banking i Nordea

Børsmelding | 18-03-2013 10:00

Lennart Jacobsen er leder av Implementation & Execution i Retail Banking og har tidligere hatt forskjellige stillinger i GE Capital. Blant annet har han vært Country Manager for GE Money Bank i Sverige fra 2003 til 2008 og CEO for GE Money Bank AB med virksomhet i Sverige, Norge og Danmark fra 2009 til 2012.

- Jeg er glad for at Lennart har takket ja til denne stillingen. Han vil bidra med sin erfaring og sine lederferdigheter i videreutviklingen av relasjonsstrategien og vil lede utviklingen av kundetilbudene i Retail Banking. I tillegg vil hans forståelse av regelverksendringene i banksektoren og hans erfaring fra den svenske banknæringen være en styrke i rollen som landsjef, sier Christian Clausen, konsernsjef i Nordea.

Lennart Jacobsen (46) vokste opp og bor like utenfor Stockholm. Han har en Master of Science fra Kungliga Tekniska Högskolan.

- Jeg er imponert over måten Nordea har klart å øke kundegrunnlaget og resultatene på gjennom hele finanskrisen. Jeg gleder meg til å jobbe tett sammen med et svært kompetent lederteam og dyktige og engasjerte medarbeidere. Sammen skal vi fortsette å utvikle relasjonsstrategien, sier Lennart Jacobsen.

Den tidligere lederen av Retail Banking, Michael Rasmussen, har akseptert et tilbud om å bli konsernsjef i et dansk selskap.

- Jeg ønsker å takke Michael for hans betydelige bidrag til Nordea de siste 25 årene. Han har vært et høyt verdsatt medlem av konsernledelsen og har ledet mange store og viktige enheter opp gjennom årene. Men jeg aksepterer naturligvis hans beslutning om å ta et nytt skritt i karrieren og sin personlige utvikling, sier Christian Clausen.

Endringene trer i kraft i dag.

For mer informasjon:

Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 40200210