Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Nordea lanserer BankID på mobil

Pressemelding | 02-05-2013 12:33

Mange fridager i mai og en sommerferie som står for tur, kan gi en pangstart for BankID på mobil. For glade kunder på tur blir det mye enklere å bruke nettbank, mobilbank eller handle på nett med BankID på mobil. Enten de skal besøke banken når de er hjemme, på jobben, på hytta eller kanskje på bussen på vei hjem har de kodebrikken i lomma. Løsningen fungerer like godt på PC, nettbrett og mobiltelefon.

– Dagens bankkunder bruker banken annerledes enn før. Folk flest tropper ikke lenger opp fysisk i banken, de går i nettbanken eller mobilbanken. Når de vil, hvor de vil og helt uavhengig av åpningstider. Da er det viktig å alltid ha muligheten til å bekrefte betalinger når og hvor det passer kunden, forteller John Sætre, leder for Bankvirksomheten i Nordea Norge.

Eksplosjon i bruken av mobilbank
– Antallet nye mobilbankbrukere i Nordea øker fremdeles kraftig, det samme gjør antall innlogginger. Bruken og antall innlogginger i nettbanken har holdt seg stabil de siste årene mens antallet innlogginger i mobilbanken har gått forbi. En gjennomsnittlig mobilbankbruker i Nordea logger seg faktisk inn i mobilbanken hele 15 ganger i måneden, fortsetter John Sætre.

Bruken av BankID på mobil i Norge har mer enn doblet seg det siste året, og det har vært en klar etterspørsel etter denne tjenesten blant Nordeas kunder. De fleste teleselskapene leverer allerede BankID på mobil eller har som mål å kunne levere dette i løpet av 2013. Dette gjør at BankID på mobil er blitt et reelt og godt alternativ å bruke for å logge seg inn i banken og en viktig leveranse til våre kunder.

Nye oppdateringer i nettbanken
I tillegg til BankID på mobil kommer Nordea med en oppdatert nettbank. Etterspurte elementer som påvirker både brukervennligheten, designet og navigasjonen, er nå på plass. Den introduseres i disse dager og rulles ut til kundene fortløpende over seks til åtte uker.

For mer informasjon:
John Sætre, Leder for Bankvirksomheten i Nordea Norge, 22484808