Ursäkta...

Den här sidan finns tyvärr inte på svenska.

Stanna kvar på sidan | Gå till en relaterad sida på svenska

Nordea kutter fastrenten nok en gang

Pressemelding | 28-01-2015 11:26

- Vi setter igjen ned fastrenten for nye fastrentelån, denne gangen med 0,2 prosentpoeng. Vi ønsker å ha et av de mest konkurransedyktige tilbudene i markedet, og er med dette en av de best prisede på fastrentelån, sier leder for bankvirksomheten i Nordea Norge, John Sætre.

Både kunder under 34 år og kunder i Premium-programmet får den laveste fastrenten på 2,3 prosent, mens alle kunder kan binde renten på 2,45 prosent (3 års binding). Nordea har satt ned fastrenten med en helt prosentpoeng i 2015.

- Fastrente er et godt tilbud for deg som trenger forutsigbarhet. Nordea er konkurransedyktig på både fast og flytende rente, og våre dyktige rådgivere er tilgjengelige alle dager, hele året. Inngår du en fastrenteavtale nå er du som er under 34 år garantert en rente på 2,5 prosent de fem neste årene. Det kan være en god forutsigbarhet å ha med seg for mange, sier Sætre.

Å velge fastrente er i teorien det samme som å kjøpe en forsikring mot at boutgiftene øker dersom lånerenten går opp. I mange tilfeller er nå fastrenten lavere enn den flytende, noe som gjør tilbudet ekstra gunstig for mange kunder. Man kan også velge en kombinasjonsløsning hvor en del av lånet har fast rente- og en del har flytende rente.

Nye fastrentesatser gjelder fra i dag, 28. januar 2015. Oversikt over nye rentesatser finner du på nordea.no.