Eva-Lotta Rosenqvist utnevnt til Group Compliance Officer og nytt medlem av konsernledelsen

Børsmelding | 30-04-2015 09:00

Group Compliance Officer rapporterer allerede til konsernsjefen, men med denne utnevnelsen blir funksjonen en del av konsernledelsen.

– De mange nye reglene som er innført i finanssektoren for å beskytte kunder, hindre at bankene blir brukt til ulovlig virksomhet og styrke tilliten, har gjort compliance til et strategisk viktig område. Ved å gjøre compliance til en del av konsernledelsen, styrker vi disse aktivitetene ytterligere, og jeg er veldig glad for at Eva-Lotta Rosenqvist har takket ja til stillingen. Hennes erfaring og sterke operative lederskap vil bli et viktig bidrag til det videre arbeidet på dette området, sier konsernsjef Christian Clausen.

Eva-Lotta Rosenqvist har vært leder for Nordea Group Internal Audit siden 2007. Hun kom til Nordea i 1998 og har hatt forskjellige stillinger innen Internal Audit. Før hun kom til Nordea, jobbet hun for Folksam, KPMG og svenske Riksrevisionen.

(Nåværende leder for Group Compliance, Erik Kjellberg, fortsetter som medlem av lederteamet i Group Compliance.)

For mer informasjon:
Rune Kibsgaard Sjøhelle, kommunikasjonsdirektør i Norge, 40200210

Informasjonen i denne pressemeldingen er i overensstemmelse med svensk lov (1991:980) om handel med finansielle instrumenter og/eller svensk lov (2007:528) om verdipapirmarkedet.