Ursäkta...

Den här sidan finns tyvärr inte på svenska.

Stanna kvar på sidan | Gå till en relaterad sida på svenska

Snorre Storset ny leder for Wealth Management og ny administrerende direktør i Nordea Bank Norge ASA

Pressemelding | 14-01-2016 08:00

Snorre Storset (43) tar over som leder for Wealth Management fra 1. februar og som administrerende direktør i Nordea Bank Norge ASA fra 14. januar 2016.

Han etterfølger Gunn Wærsted (60) som har valgt å fratre stillingene i Nordea og fortsette en aktiv karriere med styreverv. Hun fortsetter som rådgiver i Nordea ut april 2016, da hun slutter i banken.

- Jeg ønsker å takke Gunn Wærsted for enestående resultater som leder for Wealth Management, medlem av konsernledelsen og administrerende direktør i Nordea Bank Norge. Gunn har spilt en viktig rolle i utviklingen av Nordea. Under hennes ledelse har Wealth Management blitt en ledende internasjonal formuesforvalter, og lederen fremfor noen i Norden, sier Casper von Koskull, konsernsjef i Nordea-konsernet.

Snorre Storset begynte i Nordea i 2010 som leder av Products & Operations i Asset Management. Han kom fra stillingen som administrerende direktør i Handelsbanken Liv. I 2012 ble han utnevnt til leder for Nordea Life & Pensions. I november 2015 ble han utnevnt til medlem av konsernledelsen og nestleder i Wealth Management. Snorre Storset er siviløkonom fra Norges Handelshøgskole (NHH).

- Snorre Storset har vist solide lederegenskaper i tidligere stillinger. Som leder for Nordea Life & Pensions ledet han organisasjonen gjennom en omfattende endringsprosess med svært godt resultat. Hans erfaring og kompetanse vil bidra til at vi fortsatt vil være den største og raskest voksende formueforvalteren i Norden og også sikre Nordeas posisjon som den ledende nordiske banken, sier Casper von Koskull.

For mer informasjon:
Unni Strømstad, kommunikasjonsdirektør, +47 97753453

Informasjonen i denne pressemeldingen er i overensstemmelse med svensk lov (1991:980) om handel med finansielle instrumenter og/eller svensk lov (2007:528) om verdipapirmarkedet.