Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

19 oppstartsbedrifter får tilbud om å jobbe med Nordea

Pressemelding | 30-08-2016 08:00

Over 200 oppstartsbedrifter fra hele verden søkte om å få være med i Nordeas accelerator-program. Nå har 19 av dem fått tilbud om å jobbe på Nordeas kontor i Stockholm eller Helsinki fra 12. september for å videreutvikle fintech-ideene sine sammen med Nordea.

Nordea Startup Accelerator er et intensivt 12-ukers program som gir utvalgte oppstartsbedrifter muligheten til å utvikle ideene sine videre sammen med Nordea og noen av de beste fintech-ekspertene i Norden. Tanken er å lære sammen og finne nye forretnings- og partnerskapsmuligheter gjennom samarbeid og at dette til slutt skal føre til bedre digitale tjenester til Nordeas kunder.

- Vi hadde en veldig fin utvelgelsesuke i Oslo, og jeg er imponert over ideene, engasjementet og talentet i oppstartsbedriftene. Vi var spesielt på utkikk etter ideer innenfor ny teknologi som kognitiv databehandling, kunstig intelligens, finansiell bruk av blockchain og kreative ideer innen livs- og pensjonsforsikring, og vi fikk virkelig gode ideer innen alle disse områdene, sier adm. direktør Snorre Storset i Nordea Norge.

Dette er andre gang banken arrangerer Nordea Startup Accelerator, som er det største startup-programmet i sitt slag i Norden. Programmet ble første gang arrangert vinteren 2015–2016. Oppstartsbedriftene fikk da over EUR 600 000 i ny finansiering, og Nordea har fortsatt samarbeidet med to av dem (Jenny og Feelingstream).

Etter den innledende uken i Oslo er det allerede inngått kontrakter med følgende oppstartsbedrifter: Asteria (Sverige), Lenovium (Sverige), Kuan (Storbritannia), Taviq (Finland), Tikkr (Sverige), Mina Tjänster (Sverige), Trayce (Danmark), Voxo (Sverige), Collectly (USA), YeyNey (Norge), Smartcalling (Storbritannia) og Zash (Sverige).

Nestholma er Nordeas samarbeidspartner i programmet også denne gang. I tillegg deltar IT-gigantene Tata Consultancy Services (TCS) og IBM gjennom hele programmet sammen med andre fintech-eksperter.

For mer informasjon, se www.nordeaaccelerator.com

Du kan følge programmet på Twitter via @Nordeastartup or #NordeaAccelerator

For mer informasjon: