Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Økte pengemarkedsrenter gir utslag i prising

Pressemelding | 30-09-2016 12:00

Den siste tids økte nivåer i pengemarkedet gjør at Nordea nå justerer nivået på renter for noen kundegrupper. Beste veiledende listepris på boliglånsrente blir 2,09 prosent.

Rentesatsene på boliglån økes med inntil 0,20 prosentpoeng, mens flere kunder får uendret rente.

- Utviklingen i pengemarkedet styrer vår prissetting, og den siste tiden har prisen på penger steget. Justeringen varierer fra at man ikke får noen endringer i renten til at man får en økning. Men vi ser at vi fortsatt er konkurransedyktige på pris, sier John Sætre, leder av bankvirksomheten i Nordea Norge.

Samtidig økes renten på innskudd. Boligsparing for unge (BSU) får en rente på 3,20 prosent, mens renten på Boligsparekonto også heves til 3,20 prosent. Også fastrente på innskudd øker til 1,50 prosent for binding i ett år.

- Det er viktig for oss som bank å stimulere til sparing, og særlig til boligformål i tider hvor vi ser at prisene i boligmarkedet har steget mye, sier Sætre.

Nye rentesatser for innskudd og eksisterende lån gjelder fra 16. november 2016. For nye lån gjelder nye renter fra fredag 30. september.

Se nordea.no for en fullstendig oversikt over de nye rentesatsene.

For mer informasjon:

Christian Steffensen, pressesjef – 40 88 23 73