Ursäkta...

Den här sidan finns tyvärr inte på svenska.

Stanna kvar på sidan | Gå till en relaterad sida på svenska

Nå blir det billigere å be banken om hjelp

Pressemelding | 05-12-2016 11:10

Nordea lanserer åttesifrede telefonnumre til kundeservice etter påtrykk fra kunder.

– Vi skal være lette å nå, og så skal ikke kundene behøve å tenke på kroner og minutter når de spør om hjelp, sier leder for bankvirksomheten i Nordea Norge, John Sætre.

Endringen kommer etter ønske fra kundene. Det er rimeligere å ringe et åttesifret nummer enn et femsifret nummer. For de som har inkluderte ringeminutter i abonnementet sitt vil det i praksis ikke koste noe ekstra å ringe Nordea.

– Femsifrede nummer ble implementert for at det skulle være enkelt for kundene å huske telefonnummeret når de skulle kontakte banken. Det er ingen forskjell kostnad- eller inntektsmessig for Nordea om det er et femsifret eller åttesifret nummer. Nordea tar ikke betalt når kundene ringer oss, det er det de ulike teleleverandørene som gjør. Det er likevel viktig for oss å lytte til tilbakemeldingene fra kundene, og å kunne tilby tjenester som etterspørres, sier Sætre.

Fra og med i dag vil Nordea endre nummer til kundeservice både for privat- og bedriftskunder. Numrene endres fra 06001 til 23206001 for privatkunder og fra 06002 til 23206002 for bedriftskunder. De gamle numrene vil likevel virke i en periode fremover.

Per november 2016 kostet det mellom 1,99 – 3,11 kroner per minutt å ringe fra mobil til femsifrede nummer. I tillegg til telefon kan banken alltid kontaktes gratis på chat på nordea.no.

Kontakt:

Christian Steffensen, pressesjef – 40 88 23 73