Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordea lanserer betaling med Fitbit og Garmin-klokker

Pressemelding | 03-04-2018 09:00

Nå kan du som Nordea kunde betale raskt, enkelt og sikkert i butikk hvis du har en Fitbit eller Garmin-klokke på håndleddet.

Nordea lanserer nå en løsning for kontaktløs betaling med Fitbit- og Garmin sportsklokker. Tjenesten vil være tilgjengelig for alle kunder med bank- eller kredittkort fra Nordea. Løsningen fungerer i alle butikker som tilbyr kontaktløse betalinger, som er flere titalls tusen steder rundt om i Norge.

– Nå kan kundene dra på treningssenteret, ta seg en løpetur eller bare gå en tur og handle på vei hjem uten å ta med seg hverken lommebok eller mobil. Vi synes det er stor stas å kunne tilby kundene våre en enkel og raskt betalingsløsning i samarbeid med Mastercard, Visa, Fitbit og Garmin, sier John Sætre, leder for personmarkedet i Nordea Norge.

– Vi ser at markedet modnes raskt og stadig flere går over til kontaktløs betaling. Vi er glade for å få være med å utvikle dette markedet sammen med Nordea, sier Marcus Bjärneroth, markedsdirektør i Norden for Garmin.

Denne lanseringen er en del av vår digitale satsning på å tilby kundene våre bedre digitale tjenester. Før sommeren vil vi også lansere Nordea Wallet, en digital lommebok som gir kortkundene en god oversikt over eget forbruk, samt muligheten til å samle kvitteringer på et sted. Med Nordea Wallet kan kunden også enkelt selv registrere kortene sine i betalingsløsninger som Fitbit og Garmin. Vi jobber med å legge til flere funksjoner som kan være nyttige for kundene våre.

Les mer om hvordan du kommer i gang med Fitbit Pay og Garmin Pay her.

For mer informasjon:

Synne Ekrem, kommunikasjonssjef i Nordea Norge, mobil 99 76 79 96