Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordeas norske kunder får Apple Pay

Pressemelding | 20-06-2018 06:30

Fra i dag kan Nordeas kunder i Norge ta i bruk Apple Pay. Med Apple Pay blir mobilbetaling enkelt, raskt og sikkert.

– Vi er glade for å kunne tilby Apple Pay til kundene våre, det er en svært brukervennlig løsning. Jeg er sikker på at dette vil gjøre hverdagen enklere for mange, sier Snorre Storset, administrerende direktør i Nordea Norge.

Sikkerhet og beskyttelse av personlig informasjon er kjernen i Apple Pay. Når et debet- eller kredittkort brukes med Apple Pay, blir kortnumrene ikke lagret på enheten eller Apple-serverne. I stedet blir et unikt kontonummer tildelt, kryptert og lagret på en sikker måte i det såkalte «Secure element» på enheten. Hver transaksjon er autorisert med en unik, dynamisk sikkerhetskode.

Med 1,7 milliarder korttransaksjoner per år og utstrakt mobilbruk i Norden er digitale løsninger til kundene en viktig del av Nordeas strategi.

Nordea lanserte Apple Pay i Sverige, Finland og Danmark høsten 2017.
– Erfaringene derfra er at kundene virkelig liker betalingsløsningen og at de blir positivt overrasket over hvor enkelt det faktisk er, sier Storset.

Apple Pay er enkelt å sette opp, og brukerne vil fortsatt motta alle bonuser og fordeler som tilbys gjennom kreditt- og debetkort. I butikker fungerer Apple Pay med iPhone SE, iPhone 6 og nyere og Apple Watch.

Netthandel i apper og på nettsteder som godtar Apple Pay, gjøres enkelt ved bruk av Touch-ID. Du slipper å fylle ut skjemaer eller gang på gang skrive inn adresse- og fakturaopplysninger. Betaling for varer og tjenester i apper eller i Safari fungerer med iPhone 6 og nyere, iPhone SE, iPad Pro, iPad Air 2 og iPad mini 3 og nyere. I tillegg kan du bruke Apple Pay i Safari på Mac-er lansert i eller etter 2012 med macOS Sierra og bekrefte betalingen med iPhone 6 eller nyere eller Apple Watch, eller med Touch-ID på den nye MacBook Pro.

Les mer: www.nordea.no/apple-pay og http://www.apple.com/apple-pay/

For mer informasjon:
Synne Ekrem, kommunikasjonssjef i Nordea Norge, mobil 99 76 79 96