Topi Manner, leder av Personal Banking, forlater Nordea

Pressemelding | 04-09-2018 07:30

Topi Manner, leder av Personal Banking og medlem av konsernledelsen, forlater Nordea innen utgangen av 2018 og blir ny administrerende direktør i Finnair.

Topi Manner, 44, kom til Nordea i 1997. Han har hatt mange sentrale stillinger i Nordea Finland, blant annet administrerende direktør i Nordea Bank Finland Plc og leder av Banking Finland and Baltics. Siden 2016 har Topi vært leder for Personal Banking i alle markeder, medlem av konsernledelsen og administrerende direktør for Nordea Bank AB (publ) Finnish Branch. Søk etter ny leder av Personal Banking er i gang – både internt og eksternt. Topi blir i Nordea til utgangen av 2018 og begynner i Finnair 1. januar 2019.

- Jeg er lei for at Topi slutter hos oss, men jeg er også stolt av at Nordea har vært med på å utvikle talentet hans slik at han nå kan tre inn i rollen som administrerende direktør hos et interessant og høyt respektert selskap som Finnair. I løpet av de siste 20 årene har Topi bidratt enormt i Nordea – først i Finland og senere på konsernnivå. Han har også vært en viktig bidragsyter i den omfattende transformasjonen vi nå er inne i. Topi har bygget et sterkt lederteam i Personal Banking i de fire nordiske markedene våre, sier Casper von Koskull, konsernsjef i Nordea Bank AB (publ).

- Etter 20 år i Nordea og bankbransjen kan jeg se tilbake og si at jeg er stolt av det vi har fått til sammen – vi har bygget en bank for fremtiden. Å forlate Nordea har vært et svært vanskelig valg. Jeg har vært i Nordea hele mitt voksne liv og min yrkeskarriere, og jeg er genuint glad i selskapet. Men denne muligheten til å ta Finnair videre til neste etappe av deres reise, kunne jeg ikke motstå. Jeg kommer til å savne menneskene og kulturen i Nordea veldig mye, sier Topi Manner.

For mer informasjon:
Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør i Norge,+47 408 82 373