Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordeas nominasjonskomite utvides med representant fra Cevian Capital

Pressemelding | 10-01-2019 17:15

Som følge av kunngjøringen 21. desember 2018, der Cevian Capital offentliggjorde en aksjeandel i Nordea Bank Abp tilsvarende cirka 2,3 prosent, godkjente nominasjonskomiteen i dag Cevian Capitals forespørsel om å bli med i nominasjonskomiteen og utnevnte Christer Gardell som nytt medlem.

Nominasjonskomiteen vil fortsette sitt arbeid og forventer å fullføre oppgavene sine innen februar 2019, tidsnok til å bli inkludert i forslagene i innkallingen til generalforsamlingen.

Medlemmene av nominasjonskomiteen er:

Kari Stadigh, konsernsjef i Sampo plc og formann i nominasjonskomiteen
Mogens Hugo, utnevnt av Nordea-fonden
Hans Sterte, leder av Investment Management i Alecta
Risto Murto, konsernsjef i Varma
Björn Wahlroos, styreleder
Christer Gardell, Managing Partner og en av grunnleggerne av Cevian Capital AB

Generalforsamlingen holdes torsdag 28. mars 2019 i Helsinki.

For mer informasjon:
Kari Stadigh, +358 10 516 0004

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.