Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordea endrer rentene

Pressemelding | 25-03-2019 13:30

Nordea øker rentene på både boliglån og innskudd. Bakgrunnen for rentehevingen er konkurransesituasjonen og Norges Banks økning av styringsrenten på rentemøtet 21. mars i år.

Renten på boliglån og innskudd økes nå med inntil 0,25 prosentpoeng.
– I lys av Norges Banks beslutning om å heve styringsrenten på rentemøtet 21. mars og utviklingen i pengemarkedsrentene, har Nordea besluttet å justere opp rentene på boliglån og sparekonto, sier John Sætre, leder for personmarkedet i Nordea Norge.

Beste veiledende boliglånsrente blir etter justeringen 2,48 prosent for Ung Premium & Utdanning og Premium Next.
Innskuddsrenten økes samtidig med inntil 0,25 prosentpoeng. Ny rente på Boligsparekonto for de under 34 år blir 3,60 prosent. Renten på sparekonto UNG blir 1,10 prosent.
– Vi følger markedet og konkurransesituasjonen tett. Vi ser at vi fortsatt er konkurransedyktige på pris, også etter renteendringen, sier Sætre.

Kunder vil motta informasjon om ny rentesats under «Digital Postkasse»  i mobil- og nettbanken innen kort tid. Se nordea.no for en fullstendig oversikt over de nye rentesatsene.

For mer informasjon:

Synne Ekrem, kommunikasjonssjef Nordea Norge, mobil 99 76 79 96

Nordea er en av de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Vi har rundt 11 millioner kunder, 30 000 medarbeidere og bankkontorer på 600 steder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Vi har bred ekspertise og tilbyr produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. I Nordea bygger vi relasjoner basert på tillit ved å engasjere oss i kundene og samfunnet vi opererer i.
www.nordea.com