Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Helene Jepson utnevnt til Chief Compliance Officer i Nordea

Pressemelding | 24-06-2019 12:00

Helene Jepson er utnevnt til Chief Compliance Officer og leder av Group Compliance. Hun skal rapportere til Matthew Elderfield, Chief Risk Officer og leder av Risk & Compliance. Helene begynner i Nordea innen 1. september 2019.

– Jeg er veldig glad for å kunne fortelle at Helene kommer til Nordea som Chief Compliance Officer. Å bygge opp en sterk compliance-funksjon har vært en strategisk prioritering for banken, og Helene har bakgrunnen og ferdighetene som skal til for å føre arbeidet videre. Hun har lang erfaring med compliance fra en rekke internasjonale banker og en solid nordisk og juridisk bakgrunn, sier Matthew Elderfield, Nordeas Chief Risk Officer og leder av Risk & Compliance.

Helene Jepson kommer fra Norge, men hun har jobbet internasjonalt i mange år, hovedsakelig fra USA og Storbritannia. Hun har en mastergrad i økonomi og ledelse fra Cornell University i USA og en grad i rettsvitenskap fra Universitet i Oslo. For tiden er hun Enterprise Chief Compliance Officer hos First Republic Bank i San Francisco, der hun har ansvaret for compliance i banken.

Tidligere har Helene hatt flere internasjonale seniorstillinger innenfor compliance, juss og risikostyring. Hun har blant annet vært Chief Compliance Officer hos White Oak Global Advisors, et investeringsrådgivningsfirma i San Francisco som fokuserer på direktelån og annen finansiering utenfor banksektoren, og hun har hatt en rekke seniorstillinger hos Morgan Stanley, inkludert leder av Compliance for Private Wealth Management i EMEA-området og leder av Risk for Private and International Wealth Management, basert i New York. Helene begynte i Morgan Stanley som prosessfullmektig. Før det jobbet hun med investeringer i Goldman Sachs og som advokat i Norge.

For mer informasjon:
Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør, Nordea i Norge, +47 408 82 373

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.