Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Casper von Koskull går av med pensjon innen utgangen av 2020

Børsmelding | 30-06-2019 13:00

Nordea Bank Abp – Innsideinformasjon

I lys av spekulasjoner i markedet kan Nordea bekrefte at konsernsjef Casper von Koskull har bestemt seg for å gå av med pensjon og slutte i Nordea Bank Abp innen utgang av 2020. Styret i Nordea har satt i gang prosessen med å finne en etterfølger, og det vil komme mer informasjon om lederskiftet når etterfølgeren er på plass.

Casper von Koskull begynte i Nordea i 2010 og har vært konsernsjef siden november 2015. Casper, som ble født 3. september 1960, fyller 60 år i 2020 og har ønsket å gå av med pensjon da, etter en lang og intensiv karriere i bankbransjen.

– Nordea er inne i en spennende fase i utviklingen av virksomheten, og vi ser en del positive resultater fra det økte kundefokuset og bruken av de første digitale verktøyene utviklet på den nye, moderne plattformen. Vi ser frem mot å samarbeide videre for å øke kundetilfredshet, effektivitet og forretningsvolum frem til vi har funnet den rette nye konsernsjefen og kan sørge for en smidig overgang, sier konsernsjef Casper von Koskull og styreleder Torbjörn Magnusson i en felles uttalelse.

For mer informasjon:
Sara Helweg-Larsen, leder av Group Communication and Branding, +45 22 14 00 00

Informasjonen i denne børsmeldingen er i overensstemmelse med EUs forordning om markedsmisbruk og ble offentliggjort av kontaktpersonene over kl. 13.00 CET 30. juni 2019.

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den største banken i Norden og et av de ti største finanskonsernene i Europa målt etter markedsverdi med rundt 11 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.