Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

CFO har besluttet å flytte til Storbritannia og forlater Nordea i 2020

Børsmelding | 18-09-2019 09:00

Nordea Bank Abp – Endring i styre/ledelse/revisjon

Christopher Rees, Group CFO og leder av Group Finance and Treasury, har bestemt seg for å flytte tilbake til Storbritannia med familien sin og søke nye muligheter. Han slutter i Nordea i 2020. Nordea har begynt å lete etter en etterfølger. Christopher Rees vil fortsette i jobben og som medlem av konsernledelsen frem til en etterfølger er på plass og oppgavene er overført på en ryddig måte.

Christopher Rees begynte i Nordea i 2015 i Wholesale Banking. Der hadde han flere stillinger, blant annet Chief Operating Officer, leder av Markets og nestleder av Wholesale Banking. Christopher ble utnevnt til CFO og leder av Group Finance and Treasury i 2018. Han har vært en god leder av Finance and Treasury i Nordea og er et verdsatt medlem av konsernledelsen.

– Det har vært en glede å jobbe med Christopher Rees i konsernledelsen, og vi kommer til å savne ham når han slutter i 2020, sier konsernsjef Frank Vang-Jensen.

– Hele styret i Nordea respekterer Christopher Rees’ beslutning og takker ham for arbeidet som leder, hans engasjement og solide innsats for Nordea, og vi ser frem til å jobbe videre sammen med ham frem til han slutter i 2020, sier styreleder Torbjörn Magnusson.

For mer informasjon:
Sara Helweg-Larsen, leder av Group Communication and Branding
+47 468 09 999
sara.helweg-larsen [at] nordea.com

Informasjonen i denne børsmeldingen ble offentliggjort av kontaktpersonen over kl. 09.00 CET 18. september 2019.

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er en av de største bankene i Norden målt etter markedsverdi med rundt 10 millioner kunder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.