Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordea rangert som beste bedriftsbank i Norden

Pressemelding | 28-11-2019 07:00

Nordea ble nok en gang kåret til beste bedriftsbank av store nordiske bedriftskunder i Prospera-undersøkelsen for 2019 med en rekordhøy kundetilfredshet. Det er tredje år på rad at Nordea blir valgt som beste bedriftsbank i Norden, og fjerde år på rad at kundetilfredsheten øker for Nordea. I Danmark, Norge og Finland ble Nordea rangert som nummer én blant bankene.

– Jeg er veldig stolt over det teamet har oppnådd. Resultatet bekrefter at bedriftskundene våre verdsetter det brede tjenestetilbudet til Corporate & Investment Banking i hele Norden. Vi er også veldig takknemlige for tilliten som kundene våre viser oss. Det viser hvor sterke de langvarige kunderelasjonene våre er. Vi vil fortsette med å gjøre vårt beste for å være en verdiskapende, langsiktig partner, og denne anerkjennelsen motiverer oss til å jobbe videre med å bli enda bedre og være en sterk personlig og finansiell partner for kundene våre, sier Mathias Leijon, en av de globale lederne i Nordea Corporate & Investment Banking (C&IB).

I Norge og Danmark ble Nordea C&IB rangert som beste bedriftsbank med den høyeste kundetilfredsheten som noensinne er registrert i Prosperas undersøkelse. I Finland kom også Nordea C&IB på en klar førsteplass i undersøkelsen, for andre år på rad. Nordea C&IB i Sverige kom på andreplass i 2019-rangeringen.

– Jeg er veldig stolt over at vi har vunnet kundenes tillit og blitt kåret til beste bedriftsbank i Norden. At vi har oppnådd dette tre år på rad er et bevis på verdiskapingen vi gjør i hele verdikjeden. Det vi har felles, er det sterke engasjementet i kundenes forretningsvirksomhet, og jeg ser frem til å utvikle bedriftstilbudet vårt videre de neste årene, sier Martin A Persson, leder av Nordea Wholesale Banking.

Siden 2016 har Nordea klatret fra femte- til førsteplass i Prosperas bedriftsundersøkelse.

– Prosperas bedriftsundersøkelse er en viktig målestokk for bedriftsbanknæringen. Å oppnå fire førsteplasser i Prospera-undersøkelsen på ett år har ingen banker klart tidligere, sier Mathias Leijon.

For mer informasjon:
Mathias Leijon, en av de globale lederne i Nordea Corporate & Investment Banking, +46 10-1565639
Synne Ekrem, kommunikasjonssjef, Nordea i Norge, +47 997 67 996

I alt 313 økonomidirektører og finansansvarlige ble intervjuet i Prospera-undersøkelsen. Du finner hele rangeringen på Prosperas nettside.

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den ledende banken i Norden. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.