Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Nordea utnevner Nina Arkilahti til leder av Business Banking

Børsmelding | 29-01-2020 20:55

Nordea Bank Abp – Børsmelding – Endring i styre/ledelse/revisjon

Nina Arkilahti begynner i Nordea som leder av Business Banking og blir medlem av konsernledelsen.

Nina Arkilahti (52) jobbet som landssjef i Handelsbanken i Finland fra 2010 til 2020. Før det hadde hun flere lederstillinger i Handelsbanken, inkludert stillingen som administrerende direktør i Handelsbanken i Tyskland. Nina har en mastergrad i samfunnsvitenskap fra University of Turku.

– Jeg er veldig glad for å ønske Nina Arkilahti velkommen som vår nye leder av Business Banking. Hun har solid erfaring med å bygge og opprettholde relasjoner med bedriftskunder, en god forståelse av finanssektoren i Norden, og hun er en veldig erfaren leder. Nina Arkilahti vil bidra til å styrke kundefokuset vårt og visjonen vår om å være en sterk og personlig finansiell partner, sier konsernsjef Frank Vang-Jensen.

– Jeg er stolt over å ha fått mulighet til å bli en del av Nordea i denne nye fasen. Med tanke på Nordeas potensial var det et enkelt valg. Jeg jeg ser frem til å lede Business Banking og å bli en del av konsernledelsen, sier Nina Arkilahti.

Utnevnelsen forutsetter godkjenning fra relevante tilsynsmyndigheter.

Nina Arkilahti begynner i stillingen senest 1. august 2020. Frem til da vil Ari Kaperi, Country Senior Executive i Finland, være fungerende leder for Business Banking.

Business Banking betjener rundt 550 000 små og mellomstore bedriftskunder i Nordeas fire hjemmemarkeder.

For mer informasjon:

Sara Helweg-Larsen, leder av Group Communication and Branding, +45 22 14 00 00
sara.helweg-larsen [at] nordea.com

Informasjonen i denne børsmeldingen ble offentliggjort av kontaktpersonen over kl. 21:55 EET 29. januar 2020.

Vi bygger sterke og nære relasjoner gjennom vårt engasjement for kundene og samfunnet. Vi hjelper kundene våre med å nå mål og virkeliggjøre drømmer gjennom å tilby relevante finansielle løsninger. Vi er den ledende banken i Norden. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.