Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordea fremskynder rentekutt

Pressemelding | 24-03-2020 18:50

Nordea har i dag besluttet å fremskynde iverksettelse for nye rentesatser på boliglån.

I løpet av den siste uken har Nordea varslet kutt i utlåns- og innskuddsrentene. De nye satsene for utlån fremskyndes, og vil iverksettes så snart det vil være teknisk mulig.

–  Vi har i løpet av de siste dagene fått mange tilbakemeldinger fra våre kunder, og dette er noe vi tar på alvor. Vi ønsker å bidra i den alvorlige situasjonen knyttet til utbrudd av koronavirus, og fremskynder nå iverksettelsen av de nye satsene på våre boliglån, sier John Sætre, leder for personmarkedet i Nordea Norge.

Rentesatsen på flytende boliglån vil, som tidligere varslet, senkes med inntil 0,85 prosentpoeng.

–  Det er viktig for oss å hjelpe kunder som er i vanskelige situasjoner. Reduserte utlånsrenter vil bidra her, samtidig som vi ser at mange har nytte av muligheten for avdragsfrihet for å skaffe seg likviditet i en presset situasjon, sier Sætre.

For mer informasjon:

Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør Nordea Norge, mobil 40882373

Nordea er en av de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Vi har rundt 11 millioner kunder, 30 000 medarbeidere og bankkontorer på 600 steder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Vi har bred ekspertise og tilbyr produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. I Nordea bygger vi relasjoner basert på tillit ved å engasjere oss i kundene og samfunnet vi opererer i.