Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Randi Marjamaa er ny leder av Personal Banking i Norge

Pressemelding | 07-05-2020 13:30

Randi Marjamaa er utnevnt til ny leder av Personal Banking og Country Senior Executive for Nordea i Norge. Randi etterfølger John Sætre i denne rollen. John slutter i Nordea for å søke nye muligheter utenfor banken. Endringene i ledelsen trer i kraft umiddelbart.

Randi Marjamaa går inn i rollen med mer enn 15 års erfaring fra Nordea. Hun har omfattende kompetanse og har oppnådd gode resultater i både Personal Banking, Nordea Liv, Corporate Banking og HR.

– Den norske virksomheten har hatt god vekst de siste årene, og jeg er sikker på at Randi med sine lederevner, sin erfaring og personlighet kan videreutvikle tjenestene våre, forbedre kundeopplevelsen og øke forretningsaktiviteten, sier Sara Mella, nordisk leder av Personal Banking i Nordea.

Nå jobber Randi som administrerende direktør i Nordea Liv. Tidligere var hun nestleder for Personal Banking i Norge, og før det var hun regionsjef i Personal Banking.

– Å få jobbe med behovene til personkunder i en verden som er i rask endring, er en veldig interessant og meningsfylt mulighet for meg. Å være tett på kundene våre i både gode og utfordrende tider, som nå under koronakrisen, for å hjelpe dem med økonomiske utfordringer og begrense bekymringer ved å lytte til behovene deres er det vi er her for, sier Randi.

Nordea er den ledende banken i Norden, og med sin solide kapitalbase er Nordea en partner som kundene kan stole på – også i en krisesituasjon.

– Vi får gode tilbakemeldinger fra kundene våre nå som vi jobber proaktivt med å dekke behovene deres og dermed hjelpe dem med å oppnå drømmer og ambisjoner, selv under en krise. Den viktigste ambisjonen min vil være å videreføre dette, og det vil føre til bedre kundetilfredshet og flere nye kunder, sier Randi.

Vibeke Siljan Krohn vil fungere som administrerende direktør for Nordea Liv, og prosessen med å finne en permanent leder er i gang.

Som Country Senior Executive får Randi Marjamaa rollen som landsjef for Nordea i Norge. Snorre Storset fortsetter som administrerende direktør for Nordea i Norge.

For mer informasjon:
Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør, Nordea i Norge, +47 408 82 373

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.