Sorry...

This page does not exist in your language. You will be taken to a related page.

Stay on this page | Continue

Nordea senker rentene

Pressemelding | 08-05-2020 08:45

Nordea senker rentene på både boliglån og innskudd.

Rentesatsen på flytende boliglån senkes nå med inntil 0,40 prosentpoeng. Med reduksjonen som ble iverksatt i april, har rentene på boliglån blitt kuttet med inntil 1,25 prosentpoeng.

– Norges Bank har varslet at styringsrenten senkes til null for første gang i historien. Samtidig har prisen på penger i markedet falt over noe tid, og det gir oss anledning til å følge opp og senke rentene ut til våre kunder, sier leder for personmarkedet i Nordea Norge, Randi Marjamaa.

Beste veiledende listepris på boliglånsrente blir etter justeringen 1,55 prosent for Grønne lån. Også renter på innskudd senkes med inntil 0,40 prosentpoeng.

–  Vi har opplevd et kraftig fall i rentene på kort tid, som reflekterer den veldig spesielle situasjonen vi er inne i. Mange har hatt behov for hjelp og støtte, og vi har jobbet tett og avholdt onlinemøter med mange av våre kunder. Lavere renter og mulighet for avdragsfrihet har bidratt til å lette situasjonen der folk har fått press på økonomien, sier Marjamaa.

Nye satser for flytende renter for eksisterende lån vil gjelde fra 28. mai.

Kundene vil motta informasjon i nettbank eller per brev om nye rentesatser i løpet av neste uke.

For mer informasjon:
Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør Nordea Norge, mobil 40882373

Nordea er en av de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Vi har rundt 11 millioner kunder, 30 000 medarbeidere og bankkontorer på 600 steder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Vi har bred ekspertise og tilbyr produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. I Nordea bygger vi relasjoner basert på tillit ved å engasjere oss i kundene og samfunnet vi opererer i.

www.nordea.com

Privatøkonomi