Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

YS velger Nordea Liv som pensjonsleverandør

Pressemelding | 12-11-2020 08:00

– Dette er en viktig milepæl for oss. Vi er svært stolte over å kunne samarbeide med en av landets største fagorganisasjoner, og vi skal gi medlemmene i YS tilgang til markedsledende forvaltning med gode digitale løsninger som gir lett oversikt over pensjonen for medlemmene, sier Hans-Erik Lind, administrerende direktør i Nordea Liv. Fra 1. januar endres innskuddspensjonsloven, slik at alle ansatte som jobber i private virksomheter får egen pensjonskonto. Det er YS-forbundene: Delta, Parat, Finansforbundet, Negotia, YTF og Safe som har gått sammen om å etablere YS Pensjon, som et innkjøpsfellesskap for egen pensjonskonto. Tilbudet gjøres tilgjengelig for alle som er med i et YS-forbund.

Det var flere aktører med i anbudskonkurransen som ble ledet av Aon. Nordea Liv leverte det beste tilbudet med tanke på gode digitale løsninger, pris, forvaltning og at de kan levere gode bærekraftige investeringsalternativer.

Bærekraftig pensjon

– YS’ målsetting er å tilby medlemmene en sparing som gir dem mer penger på konto den dagen de ønsker å gå av med pensjon. Nordea Liv sater på bærekraft i sin forvaltning, noe vi tror kommer kundene til gode.  Gjennom ordningen får YS Pensjon en fullmakt fra medlemmene til å velge den leverandøren som til enhver tid har det beste tilbudet. Vi tror Nordea Liv vil være en god og langsiktig samarbeidspartner, sier Andreas Moen, advokat og pensjonsekspert i YS.

Medlemmene som vil benytte seg av denne ordningen, vil få pensjonen sin investert i pensjonsprofilen Nordea Liv Bærekraft Valutasikret med 80 prosent aksjeandel. Medlemmene står selvfølgelig fritt til å velge andre investeringsalternativer hos Nordea. – Egen pensjonskonto er en gladnyhet. Innføringen av denne ordningen vil endre  pensjonssparingen betraktelig. Hver og en av oss vil få bedre oversikt og større muligheter til å ta bevisste valg for egen pensjonssparing, sier Lind.

For mer informasjon:
Synne Ekrem-Hansen, kommunikasjonssjef i Nordea Norge, mob 99 76 79 96

Nordea er en av de ti største totalbankene i Europa målt etter markedsverdi. Vi har rundt 11 millioner kunder, 30 000 medarbeidere og bankkontorer på 600 steder. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Stockholm, Nasdaq Helsinki og Nasdaq Copenhagen. Vi har bred ekspertise og tilbyr produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. I Nordea bygger vi relasjoner basert på tillit ved å engasjere oss i kundene og samfunnet vi opererer i.

www.nordea.com

Pensjon og sparing