Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Nordea Liv inngår samarbeid med LOKALBANK

Pressemelding | 20-05-2021 09:00

Nordea Liv har inngått en distribusjonsavtale med 10 sparebanker i LOKALBANK knyttet til distribusjon av pensjonsprodukter.

– Vi ser på det som en tillitserklæring at LOKALBANK har valgt oss som strategisk partner for pensjonsprodukter, sier Hans-Erik Lind, administrerende direktør i Nordea Liv.

Han legger til at han ser frem til å samarbeide med alliansen av banker som har så god lokal kunnskap og forankring i sine områder, spredt over store deler av Norge.

– Vi har et mål om å vokse, og med denne distribusjonsavtalen med LOKALBANK når vi flere og nye kunder, sier Lind.

LOKALBANK består av 10 frittstående sparebanker som tidligere var med i Eika-gruppen. Nå har bankene etablert et forpliktende samarbeid seg imellom når det gjelder felles innkjøp og standardisering.

– Vi ser at pensjon stadig blir et viktigere tema for kundene våre, og det er helt avgjørende at vi leverer gode produkter på dette området. Nordea Liv er en stor og trygg kapitalforvalter, som har gitt god avkastning til pensjonskundene sine i en årrekke. De har gode digitale løsninger og et solid fokus på bærekraft. Det var avgjørende for at vi valgte dem som ny strategisk partner på pensjon, sier Bjørn Asle Hynne, styreleder i LOKALBANK.

Bankene har til sammen ca. 140 000 kunder som nå får tilgang til Nordea Liv sine pensjonsprodukter.

– Vi gleder oss til å samarbeide med Nordea Liv og til å kunne tilby kundene våre deres produkter, sier Hynne.

Distribusjonsavtalen vil tre i kraft fra 01.01.2022.

For mer informasjon:

Hans-Erik Lind, administrerende direktør i Nordea Liv, mobil 41 64 15 51
Bjørn Asle Hynne, styreleder i LOKALBANK, mobil 97 72 08 85

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.

Pensjon og sparing