Ursäkta...

Den här sidan finns tyvärr inte på svenska.

Stanna kvar på sidan | Gå till en relaterad sida på svenska

Nordea endrer rentene

Pressemelding | 24-09-2021 15:15

Nordea øker nå rentene på både boliglån og innskudd. Bakgrunnen for rentehevningen er utviklingen i pengemarkedsrentene og Norges Banks økning av styringsrenten på rentemøtet 23. september i år.

Rentesatsene på boliglån økes med inntil 0,25 prosentpoeng.

–  I lys av Norges Banks beslutning om å heve styringsrenten på rentemøte 23. september og utviklingen i pengemarkedsrentene har Nordea besluttet å justere opp rentene på boliglån og sparekonto, sier Randi Marjamaa, leder for personmarkedet i Nordea Norge.

På innskuddssiden økes renten med inntil 0,25 prosentpoeng.

–  At renten øker er i seg selv et tegn på at vi er på vei ut av en svært krevende situasjon hvor pandemien har preget livene våre og norsk økonomi, sier Marjamaa.

Nye rentesatser for eksisterende lån vil gjelde fra 5. november.

Se nordea.no for mer informasjon.

For mer informasjon:

Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør Nordea Norge, mobil 40882373

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.