Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Nordea endrer rentene

Pressemelding | 17-12-2021 15:00

Nordea øker rentene på boliglån og innskudd. Bakgrunnen for rentehevningen er utviklingen i pengemarkedsrentene og Norges Banks økning av styringsrenten på rentemøtet 16.desember i år.

Rentesatsene på boliglån økes med inntil 0,25 prosentpoeng.

–  I lys av Norges Banks beslutning om å heve styringsrenten på rentemøte 16.desember og utviklingen i pengemarkedsrentene har Nordea besluttet å justere opp rentene på boliglån og sparekonto, sier Randi Marjamaa, leder for personmarkedet i Nordea Norge.

På innskuddssiden økes renten med inntil 0,25 prosentpoeng.

–  Som Norges Bank påpeker er utviklingen i økonomien god, men med noe usikkerhet knyttet til pandemien. Vi er i tett kontakt med kunder som opplever utfordringer, sier Marjamaa.

Nye rentesatser for eksisterende lån vil gjelde fra 28. januar 2022, for nye lån vil rentesatsene gjelde fra 20. desember.

Se nordea.no for mer informasjon. Alle kunder som får renteendring vil få informasjon i nett- og mobilbanken eller motta brev i posten.

For mer informasjon:

Christian Steffensen, kommunikasjonsdirektør Nordea Norge, mobil 40882373

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.