Ursäkta...

Den här sidan finns tyvärr inte på svenska.

Stanna kvar på sidan | Gå till en relaterad sida på svenska

Nordea øker rentene på boliglån og innskudd

Pressemelding | 19-08-2022 16:00

Rentesatsene på boliglån økes med inntil 0,50 prosentpoeng.

–  Vi har besluttet å heve rentene på boliglån og innskudd. Bakgrunnen for hevingen er Norges Banks beslutning om å øke styringsrenten, og at pengemarkedsrenten har fortsatt å stige gjennom sommeren, sier Randi Marjamaa, leder for personmarkedet i Nordea Norge.

–  De fleste har de siste månedene merket sterkt økende kostnader på mat og andre varer, i tillegg til fortsatt høye strøm- og drivstoffpriser. Etter to år med svært lave renter under pandemien, kan kombinasjonen av høyere husholdningsutgifter og flere rentehevinger oppleves som en stor forandring. Mange av våre kunder vil kunne tilpasse seg økte utgifter ved å endre eget forbruk. Kunder som opplever situasjonen ekstra utfordrende, anbefaler vi å ta kontakt med oss for råd, sier Marjamaa.

På innskuddssiden økes renten med inntil 0,50 prosentpoeng.

Nye rentesatser for eksisterende lån vil gjelde fra 30. september 2022.

Se nordea.no for mer informasjon. Alle kunder som får renteendring vil få informasjon i nett- og mobilbanken eller motta brev i posten.

For mer informasjon:

Cathrine Graff, pressesjef Nordea Norge, mobil 41423325

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.

Nordea