Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Nordea endrer rentene

Pressemelding | 07-11-2022 15:30

Nordea øker rentene på boliglån og innskudd. Bakgrunnen er utviklingen i pengemarkedsrentene og Norges Banks økning av styringsrenten 3. november.

Rentesatsene på boliglån økes med inntil 0,25 prosentpoeng.

Tilsvarende økes rentene på innskudd med inntil 0,25 prosentpoeng. Beste innskuddsrente vil være på BSU-konto med 4,80 prosent.

– Utviklingen i pengemarkedsrenten har vært økende over tid, og Norges Bank har igjen hevet styringsrenten. Som følge av dette har vi besluttet å øke rentene på boliglån og på innskudd, sier Randi Marjamaa, leder for personmarked i Nordea Norge.

– Høyere renter og levekostnader fører til betydelige innstramminger for mange husholdninger. Det er større usikkerhet i boligmarkedet og i deler av næringslivet, og vi merker stor pågang av kunder som har spørsmål rundt sin økonomi. For å møte denne økte pågangen ansetter vi nå opptil 70 nye medarbeidere på kundeservice og rådgivning rundt i landet. Vi som bank er her for å fortsette å hjelpe kundene med å finne gode løsninger, sier Marjamaa.

Nye rentesatser for eksisterende lån vil gjelde fra 20. desember 2022.

Se nordea.no for mer informasjon. Alle kunder som får renteendring vil få informasjon i nett- og mobilbanken eller motta brev i posten.

For mer informasjon

Cathrine Graff, pressesjef Nordea Norge, mobil 41423325