Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Nordea Liv overtar pensjonsporteføljen til If

Pressemelding | 24-11-2022 10:31

Porteføljen består av 4.300 bedriftskunder med 21.000 ansatte som gir en samlet forvaltningskapital på rundt tre milliarder kroner.

– Vi har opparbeidet oss bred erfaring med denne typen overdragelser, og tar med oss en hel del kunnskap inn i prosessen. Vi vet det krever mye tid og krefter, og skal ta oss god tid til å planlegge og gjennomføre dette på en måte som er til det beste for våre nye kunder, sier administrerende direktør i Nordea Liv, Hans-Erik Lind.

Sømløs overgang

Det har over tid blitt arbeidet med å klargjøre for distribusjon, og salget starter opp allerede 1. desember. Kundene er planlagt overført i andre kvartal 2023, slik at det blir tilstrekkelig med tid for å sikre en god kundeopplevelse i forbindelse med overdragelsen.

– For If Pensjon er dette et bra løft, der kundene vil få en ny pensjonsleverandør med enklere administrasjon og gode pensjonsprodukter. Det er svært viktig at kundene våre får en sømløs overgang til Nordea Liv og vi ser fram til et godt samarbeid med alle parter om dette, sier Stine Borgersen, leder i Bedrift Norge i If.

– Det er grundige vurderinger som ligger til grunn for valget om å samarbeide med Nordea. Dette gir oss nye spennende muligheter til å øke salget av If Pensjon, slik at så mange som mulig av våre forsikringskunder får samlet alle sine forsikringsbehov hos oss, legger hun til.

Sterk vekst

Med denne overtakelsen har Nordea Liv en vekst på antall avtaler med bedrifter på over 70 prosent siden slutten av 2020. Dette gir totalt en vekst på over 40 prosent på antall personer med innskuddspensjon i samme periode

– Denne veksten har vært mulig på grunn av alle våre ansatte. Vi er veldig fornøyde med avtalen og dette er helt i tråd med våre ambisjoner om å vokse innenfor tjenestepensjon for små og mellomstore bedrifter avslutter en entusiastisk Hans-Erik Lind.