Beklager...

Siden findes desværre ikke på dansk

Bliv på siden | Fortsæt til en relateret side på dansk

Nordea Liv største leverandør av Egen Pensjonskonto målt i sum midler

Pressemelding | 06-12-2022 08:47

Etter hardt og systematisk arbeid over lengre tid er Nordea Liv nå den største selvvalgte leverandøren av Egen pensjonskonto (EPK) med over 4 milliarder kroner til forvaltning. Dette ifølge oppdatert statistikk fra Finans Norge

I starten av 2021 ble det innført at man selv kan velge leverandør av EPK. Dette innebærer at man kan velge pensjonsleverandør selv, uavhengig av hvor arbeidsgiver har pensjonsavtale. Totalt er det nå registrert over 77.000 som har valgt leverandør selv.

– Vi er veldig fornøyd med disse resultatene. Vi har over tid investert i å ha et godt produkt og en god digital løsning som gjør det enkelt for kunder å få oversikt over pensjon. Resultatene her viser at vi lykkes med de og vi skal fortsette satsningen på dette, sier administrerende direktør i Nordea Liv, Hans-Erik Lind.

Nordeas kunderådgivere er ofte i dialog med kunder som ønsker å ta grep for å sikre sin fremtidige pensjon.

– Sparing og pensjon er tema kundene i økende grad tar kontakt om for å få råd. Det er for mange uoversiktlig, så et møte med en av våre autoriserte rådgivere ser vi kundene setter pris på. I en slik samtale får kunden bedre oversikt over hva man sitter igjen med som pensjonist, når en ser på pensjon fra arbeidsgiver og det offentlige, og hvorvidt man bør spare litt ved siden av. Vi oppfordrer alle til å ta en slik pensjonssjekk, sier leder for personmarkedet i Nordea Norge, Randi Marjamaa.