Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Hever innskuddsrentene

Pressemelding | 12-04-2023 11:00

Nordea øker rentene på flere innskuddskonti.

Nordea har besluttet å heve rentene på innskudd ytterligere, etter økt pågang for høyrentesparing. Innskuddsrentene på Sparekonto Ekstra og Sparekonto 60+ øker med 0,20 - 0,70 prosentpoeng avhengig av sparebeløp, og kunder kan få opptil 3,30 prosent rente.

Dette kommer i tillegg til den tidligere varslede renteøkningen på disse produktene i forkant av Norges Banks siste rentemøte.

– Vi skal være konkurransedyktige på pris, og ser nå stor interesse for å spare på konto. Derfor har vi valgt å øke renten på flere innskuddskonti mer enn det Norges Bank gjør, sier leder for privatmarked i Nordea Norge, Randi Marjamaa.

Stadig flere kunder sparer nå på konto med fastrente, og Nordea har hatt en økning på over 25 prosent i samlede fastrenteinnskudd siden nyttår. Rett før påske lanserte Nordea også den nye sparekontoen Fastrenteinnskudd med klimafokus, med en rente på 3,65 prosent.

– Allerede har vi god pågang blant kunder for denne sparekontoen, der kundene kan vite at deres sparepenger bidrar til bærekraftig utvikling, sier Marjamaa.

Nye kunder får de nye rentene fra i dag, mens eksisterende kunder vil få økningen fra 12.06.2023.

For mer informasjon:

Cathrine Graff, pressesjef Nordea Norge, mobil 41423325

Nordea er en nordisk totalbank. Vi hjelper kundene våre med å virkeliggjøre drømmer og ambisjoner – og det har vi gjort i 200 år. Vi vil utgjøre en forskjell for kundene våre og for lokalsamfunnene vi er til stede i, ved å være en solid og personlig finansiell partner. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.

Nordea