Ursäkta...

Den här sidan finns tyvärr inte på svenska.

Stanna kvar på sidan | Gå till en relaterad sida på svenska

Nordea Liv doblet resultatet i første kvartal

Pressemelding | 27-04-2023 09:00

Resultatet for første kvartal før skatt ble 331 millioner kroner mot 164 millioner kroner i første kvartal i fjor.

–  Kraftige svingninger i rente- og aksjemarkeder har preget starten på året, men kvartalet har totalt sett utviklet seg positivt og endte altså med en dobling av resultatet fra i fjor. Et godt resultat for oss betyr et godt resultat for våre kunder, sier administrerende direktør i Nordea Liv, Hans Erik Lind.

Flere kunder tar nå aktive valg rundt egen sparing og pensjon, og ser nærmere på hvilke muligheter de har.

– Vi ser at flere søker kunnskap om investeringsvalg og bruker denne til å ta grep rundt egen sparing og pensjon. Det er bra og noe vi skal bidra til at skjer i enda større grad fremover, sier Lind.

Fortsatt vekst i markedet for Egen Pensjonskonto

Selvvalgt leverandær av Egen Pensjonskonto er fortsatt et nytt konsept for mange, som flere og flere oppdager. Nordea Liv har økt markedsandelen sin innenfor dette markedet til 18,8 prosent.

– Det er nå nesten 16.000 kunder som har tatt et aktivt valg og flyttet sin pensjonskonto til oss i Nordea Liv. Ambisjonen vår er å fortsette å øke vår relative andel av markedet, men også at det totale markedet skal vokse i tråd med at dette blir mer kjent, sier Lind.

Færre sier opp livsforsikringen sin

Kundefrafallet innenfor livsforsikring er redusert med rundt 10 prosent, sammenlignet med samme kvartal i fjor.

– Vi har drevet et aktivt arbeid for å spre informasjon om verdien av livsforsikring. Det er flere som tenker seg om to ganger før de sier opp forsikringen sin og vi tror dette skyldes at omstendighetene rundt oss har blitt mer uforutsigbar sier Lind.

Kontakt:
Hans Erik Lind, administrerende direktør i Nordea Liv, 41 64 15 51