Ursäkta...

Den här sidan finns tyvärr inte på svenska.

Stanna kvar på sidan | Gå till en relaterad sida på svenska

Nordea har fullført kjøpet av den digitale pensjonsplattformen Advinans

Pressemelding | 15-05-2023 10:16

Nordea har mottatt myndighetsgodkjenninger og har i dag fullført kjøpet av den svenske digitale pensjonsplattformen Advinans. Kjøpet styrker Nordeas tilbud innen livsforsikring og pensjon i Sverige og øker bankens strategiske ambisjonsnivå innen sparing.

Kjøpet av Advinans er i tråd med Nordeas strategiske plan om å vokse i lønnsomme forretningssegmenter og utvide det digitale tilbudet til bedriftskunder i Sverige. I tillegg økes Nordeas eksponering i det svenske pensjonssegmentet. Advinans skal integreres i Nordea og drives under Nordea-merkevaren.

– Vi er glade for å kunne fullføre kjøpet og ønske nye kollegaer og kunder velkommen til Nordea. Med Advinans’ avanserte digitale plattform blir det enklere å administrere pensjon, og det vil gagne svenske bedriftskunder. Når den digitale plattformen kombineres med Nordeas pensjonstilbud blir kundeopplevelsen enda bedre, sier Snorre Storset, leder av Asset & Wealth Management i Nordea.

Nordea har økt ambisjonene innen sparing og styrket kundetilbudet i det voksende markedet for livsforsikring og pensjon i Norden.

– Vår strategiske plan er å vokse i lønnsomme forretningssegmenter og oppskalere sparevirksomheten. Kjøpene av Nordea Pension i Danmark (tidligere Topdanmark Life) og Advinans viser at vi kan levere på strategien. Vi tilbyr et bredt utvalg av produkter og tjenester til kunder i alle livets faser gjennom avanserte digitale plattformer og et stort kontornettverk, sier Snorre Storset.

Kjøpet ble annonsert 19. januar 2023 og var underlagt godkjenninger fra myndigheter. Godkjenningene er mottatt, og fra i dag er Advinans en del av Nordea. Kjøpet har ingen vesentlig innvirkning på Nordeas økonomiske resultat.

Om Advinans

Advinans er en ledende digital pensjonsplattform som ble etablert i 2016. De tilbyr digitale løsninger for bedriftsadministrasjon, pensjonsrådgivning og ansattgoder. Advinans-plattformen og selskapets 40 fintech-spesialister med solid kompetanse innen digital utvikling blir nå integrert i Nordea.

For mer informasjon:

Mediehenvendelser +358 10 416 8023 eller press [at] nordea.com (press[at]nordea[dot]com)

Vi er en totalbank som i 200 år har støttet og bidratt til utvikling av de nordiske økonomiene og muliggjort drømmer og ambisjoner til beste for fellesskapet. Kundenes økonomiske utvikling står alltid i sentrum, og vi vil levere de beste kundeopplevelsene i alle kanaler og bidra til en bærekraftig fremtid. Nordea-aksjen er notert på Nasdaq Helsinki, Nasdaq Copenhagen og Nasdaq Stockholm. Les mer om oss på nordea.com.