Anteeksi...

Sivua ei ole saatavilla suomeksi

Pysy sivulla | Siirry aiheeseen liittyvälle suomenkieliselle sivulle

Björn Savén forlater styret i Nordea etter eget ønske

Børsmelding | 22-12-2011 14:30

Björn Savén har i dag meddelt styret i Nordea Nordea Bank AB (publ) at han i dag fratrer som styremedlem etter eget ønske.

- Det har vært interessant og givende å få sitte i styret for Nordens største bank siden 2006. Basert på IKs situasjon etter Skatteverkets granskning av risikokapitalbransjen, har jeg imidlertid valgt å fokusere på mine oppgaver i IK, sier Björn Savén.

- Jag har forståelse for Björn Savéns beslutning og vil samtidig uttrykke styrets takk for hans utmerkede innsats for Nordea, sier styreformann Björn Wahlroos og legger til at spørsmålet om erstatter vil bli behandlet av valgkomiteen før generalforsamlingen i 2012.

For mer informasjon:
Jan Larsson, leder av Group Identity and Communications, +46 8 614 79 16

Nordeas visjon er å være en Great European Bank, anerkjent for sine medarbeidere som skaper betydelig verdi for kunder og aksjonærer. Vi gjør det mulig for kundene å nå sine mål ved å tilby et vidt spekter av produkter, tjenester og løsninger innenfor bank, kapitalforvaltning og forsikring. Nordea har rundt 11 millioner kunder, rundt 1.400 salgskontorer og er blant de ti største fullservice bankene i Europa målt etter markedsverdi. Nordea-aksjen er notert på NASDAQ OMX Nordic Exchange i Stockholm, Helsinki og København.
www.nordea.com