Nordea erbjuder kunderna Google Pay

Pressmeddelande | 2018-10-30 07:00

Nordea utökar sitt erbjudande inom digitala betalningar med Google Pay, en mobil betaltjänst för Android-telefoner. Nu kan Nordeas kunder i hela Norden använda Google Pay vid kontaktlösa betalterminaler samt i appar och internetbutiker.

- Vi vill göra vardagen enklare för våra kunder. Mobilbetalning är ett väldigt bekvämt sätt att betala för vardagsinköp utan att ha plånboken med sig hela tiden. Mobilbetalning är enkelt, tillgängligt och säkert – och det är vad våra kunder vill ha, säger Martin Persson, chef för Wholesale Banking i Nordea.

Lanseringen av Google Pay kommer i kölvattnet av flera nya, digitala betaltjänster den senaste tiden. Nu kan även kunder som har Android-telefoner göra snabba, enkla och säkra mobilbetalningar.

- För Nordea handlar det om att ge kunderna tillgång till samma moderna och säkra betalsätt, oavsett vilken typ av telefon de väljer att använda, säger Martin Persson.

Alla Nordeas kort för privatpersoner samt Nordea First Card kan läggas till i Google Pay.

- Som föregångare i den digitala transformationen av banksektorn är det viktigt att ha ett heltäckande utbud av digitala betaltjänster för alla kunder. Ingen annan bank i Norden kan matcha det breda utbud av digitala betaltjänster som vi har på alla våra fyra nordiska marknader, säger Erik Zingmark, chef för Transaction Banking i Nordea.

Google Pay innebär också stora fördelar för företag, eftersom även företagskort kan läggas till. Oavsett om medarbetarna använder plastkort eller Google Pay, hamnar alla köp på samma faktura. Det blir därför mindre administration och gör livet enklare för medarbetare som reser eller gör inköp för företagets räkning.

För ytterligare information:
Afroditi Kellberg, presschef Sverige, tel 073 350 5599